Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a atribuit contractul pentru un sistem modern cu radare fixe (bucle inductive) și de monitorizare a circulației pe autostrăzile care pornesc din București spre Pitești (A1), Constanța (A2) și Ploiești (A3), precum și pe DN 1 București-Ploiești, finanțat din fonduri europene, firmei Elektra. Licitația a fost lansată în martie 2023, dar a fost blocată de contestații.
Contractul are o durată de 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție.
Veste proastă, pentru vitezomani! Zeci de radare, instalate pe autostrăzile A1, A2 și A3 și pe DN1
Conform documentației postate în SEAP, „obiectul contractului îl reprezinta ”Sistem de monitorizare si informare asupra traficului si a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București – Cernavodă, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”.
Citește și: Mașina indică o viteză, Waze, alta. După care trebuie să se ia șoferii pentru a scăpa de amendă
Vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei. De asemenea, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare, potrivit caietului de sarcini.
Ce și câte radare și sisteme de monitorizare vor fi montate pe Autostrada A1 - București – Pitești
Pe A1 - București - Pitești, vor fi montate 48 de sisteme de detecție incidente, 33 de camere mobile, 8 camere CCTV, 5 stații meteo cu 4 senzori de polei, 22 panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi) 16 panouri VMS pe bretele, 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație și 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor.
Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu zoom fix.
Citește și: „Legea Big Brother” pentru șoferi: Drumurile din România, împânzite de radare. Unde le veți găsi?
Ce și câte radare și sisteme de monitorizare vor fi montate pe A2 - Autostrada Soarelui, București – Cernavodă
Pe A2 - Autostrada Soarelui radare și sisteme de monitorizare moderne vor fi montate pe tronsonul București – Cernavodă, până la kilometrul 162. Vor fi 66 de camere de detecție incidente, 35 de camere mobile, 40 de camere CCTV, 8 stații meteo, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle indictive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.
Citește și: Pleci cu mașina în vacanță prin Europa? Vezi HARTA vitezelor pe autostrăzi, ca să nu iei amendă
Ce și câte radare și sisteme de monitorizare vor fi montate pe A3, București – Ploiești
Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive, 42 de camere detecție, 29 de camere detecție incidente, 16 camere CCTV, 4 stații meteo și 17 panouri VMS.
Ce și câte radare și sisteme de monitorizare vor fi montate pe DN 1 - București – Ploiești
Vor fi montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile și 7 panouri VMS.