Execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania a fost oficial deblocată, iar lucrările încep pe 24 iulie 2025. Dacă termenii contractuali vor fi respectați, șoferii vor putea merge pe autostradă de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027.
„Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, un ciot de 26 de kilometri unde prima lopată a fost dată de Bechtel în 2004, va fi terminat în 2026, după 22 de ani.
România a scos din PNRR 250 de kilometri de autostradă pentru că lucrările nu pot fi terminate în termenii planului. Doar pentru Autostrada Transilvania, statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”, estimează specialiștii.
România a ajuns la 1.309 km de autostradă și drum expres. S-a mai deschis un ciot de 5 km, care a costat 562,61 milioane de lei (fără TVA).
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.