Carambol uriaș, cu 12 mașini, pe Autostrada A3. Accidentul a avut loc la primele ore ale dimineții, în apropiere de Ploiești, în zona localității Rafov, pe fondul carosabilului umed și a unei temperaturi apropiate de 0 grade Celsius. Unii șoferi aveau cauciucuri de vară.
Și promisiunile întârzie pe Autostrada Ploiești–Brașov, despre care se tot vorbește de 20 de ani. Dacă în urmă cu 3 luni ministrul Transporturilor spunea că speră să meargă pe ea până face 57 de ani, acum el „speră să se termine studiul de fezabilitate (SF) în 2025”.
România sare pragul psihologic de 1.200 km autostradă în 2024, iar anul 2025 se anunță prolific în materie de drumuri de viteză. Promisiunile depășesc 300 km. Dar, pentru a ajunge la densitatea medie de drumuri din UE, România ar trebui să aibă 4.220 km de autostradă.
În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.
Autostrada Transilvania rămâne un vis îndepărtat. Cel mai devreme, ar putea fi gata prin 2030. CNAIR se chinuie de 4 ani cu licitația pentru un ciot de 4 MILIARDE lei și a anunțat o nouă amânare pentru evaluarea ofertelor.