Autostrada A1 Boița – Cornetu ar trebui să fie gata în 2028, conform contractului. Dar, după aproape 3 ani de la ordinul de începere, turcii de la Mapa-Cengiz încă n-au finalizat proiectul. Și mai e și o întreagă birocrație de rezolvat, din cauza studiului execrabil din 2008.
Primul ciot de autostradă inaugurat în 2025 se află pe cea mai așteptată autostradă din România. Are 15 km și e gata cu 3 luni mai devreme.
Finalizarea „Autostrăzii urșilor”, ciotul lipsă, de 9,13 km, din Autostrada Lugoj – Deva, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare din România. Trebuia să fie gata din 2016. Principala provocare este săparea a două tuneluri, cu câte două galerii fiecare.
Al 2-lea moment istoric pentru infrastructura rutieră din România va avea loc pe Autostrada Pitești-Sibiu. „Cârtița” mecanică care sapă a 2-a galerie a primul tunel de autostradă din țară se apropie de să iasă la lumină pe sub Dealul Momâia.
Lucrările pe tronsonul de 335.000.000 € al celei mai așteptate autostrăzi din România au ajuns la 62%, potrivit datelor oficiale. Contractul a fost semnat în noiembrie 2021, iar termenul de deschidere este în 2026.