VIDEO Unei mașini electrice Tesla Model 3 i-a murit bateria subit. A fost utilizată intens pe Uber

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.11.2023 - 12:58
Unei mașini electrice Tesla Model 3 i-a murit bateria subit. A fost utilizată intens pe Uber - Foto: captură video

Unei mașini electrice Tesla Model 3 i-a murit bateria la 190.000 km. Automobilul fabricat în 2019 a fost cumpărat second-hand în 2022 și circa un an și jumătate a „muncit” pe Uber, parcurgând zilnic, în medie, 450 de kilometri, cu două încărcări la Supercharger.

SHARE

Atras de costurile de exploatare mai mici ale mașinilor electrice în comparație cu cele termice, un american și-a vândut Toyota Camry și și-a luat o Tesla Model 3 second-hand în 2022 pentru a face Uber cu ea.

Timp de aproximativ un an și jumătate, a parcurs zilnic, în medie, 450 de kilometri, cu două încărcări la Supercharger, și a ajuns cu mașina la 190.000 de kilometri, moment în care i-a murit brusc bateria de înaltă tensiune. 

Șoferul de Uber spune că a economisit circa 10.000 $ de când a trecut la Tesla Model 3, așa că a acceptat fără să ezite factura pentru schimbarea bateriei - 9.000 $. 

Citește și: Mașina electrică Tesla de 25.000 € va fi produsă în Germania, nu în China sau SUA. Cum va arăta

Bateria Tesla Model 3 a murit subit la 190.000 de kilometri

Americanul spune că bateria mașinii sale electrice Tesla Model 3 a murit subit, nu prin degradare progresivă, și pretinde că acest lucru se datorează faptului că Tesla nu a pregătit Model 3 pentru munca zilnică cu care se confruntă de obicei un vehicul de ride-sharing, relatează insideevs.com.

Într-o înregistrare video făcută de el când mașina avea 144.000 de kilometri, bateria arăta o degradare de 11%, și spune că după Tesla sa Model 3 a trecut de pragul de 175.000 de kilometri a început să observe o scădere rapidă a autonomiei indicate cu bateria încărcată complet, până la 270-280 de kilometri.

Iar, oficial, Tesla spune că bateria de înaltă tensiune ar trebui să piardă doar aproximativ 12% din capacitatea inițială după 320.000 de kilometri. 

Șoferul american susține că service-ul Tesla i-a spus că degradarea a fost atribuită uzurii obișnuite. Dar nu este clar dacă faptul că, de obicei, a făcut două încărcări zilnice la Supercharger, adesea până la 90-95 % din capacitate, a fost un factor care a contribuit decisiv la degradarea accelerată a bateriei Model 3.

Citește și: Cum a luat un român 15.600 € pe o Dacia Spring și de ce nu vrea să mai audă de „fiare de călcat”

Unii specialiști în mașini electrice și unii proprietari susțin că încărcarea frecventă la stații rapide, în special atunci când se depășește limita recomandată, poate afecta semnificativ bateria. Dar un un studiu recent realizat de Recurrent a arătat că nu există nicio diferență în ceea ce privește degradarea bateriei între încărcarea rapidă frecventă și încărcarea rapidă rară a modelelor Tesla.

Indiferent dacă au fost sau nu de vină încărcările dese la Supercharger, bateria Tesla Model 3 tot a murit, însă, subit la 190.000 de kilometri.

Americanul a spus că, într-o zi, a încărcat mașina peste noapte acasă și a avut o autonomie disponibilă de 270 de kilometri. Dar după câteva curse de Uber, când a oprit să încarce la un  Supercharger, bateria nu s-a mai încărcat cu mai mult de 55 de  kilometri autonomie. Și, imediat, a primit o notificare de la Tesla pentru a aduce mașina pentru o verificare în service. 

A dus mașina la service-ul Tesla pentru evaluare și i s-a spus că bateria s-a stricat și înlocuirea ei îl va costa 9.000 $.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te