Rămâi în „pana prostului” cu mașina electrică, adică fără curent în baterie undeva în mijlocul câmpului, de exemplu, departe de orice fel de priză? „Salvarea” poate fi un generator de curent, dar specialiștii au câteva recomandări în acest caz. Altfel, soluția e platforma.
„Revoluție”, în lumea mașinilor electrice! Chinezii au făcut o baterie ce oferă până la 1.500 km de autonomie. Evident, în funcție de tipul și puterea automobilului pe care este montată.
Toate mașinile, indiferent de motor, pe benzină, diesel sau electric, au nevoie de un acumulator de 12 volți pentru a funcționa. Dacă a murit bateria, trucul unui mecanic pentru a porni mașina nu face apel la cabluri de curent, nici la împins, pentru că nu merge totdeauna.
Cu un singur tip de mașină nu rămâi în drum dacă te lasă bateria. Dar, nu mai e la modă. E mai ușor și confortabil să conduci fără ambreiaj.
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo din anii 1980 cu 2 motoare și 540 cai putere. „Hot hatch”-ul care are sistem de propulsie pe 800 V, baterie de 70 kWh și 1.450 kg. Va fi produs în doar 1.980 exemplare și va costa peste 100.000 €.