Bateria cu nisip poate fi soluția la panouri fotovoltaice în zilele înnorate ori pentru parcurile eoliene, atunci când nu bate vântul. Dispozitivul înlătură, astfel, problemele ce apar atunci când condițiile meteorologice nu sunt favorabile producerii energiei electrice.
„Războiul” mașinilor electrice cu cele clasice, cu motoare pe benzină și motorină, intră, se pare, într-o nouă fază. Chinezii de la Huawei și Xiaomi au brevetat baterii de tip „solid-state” ce pot oferi autonomii de până la 3.000 km și, respectiv, 1.200 km.
„Contorul” indică 1 kW, în bateria mașinii electrice ajung și 0,7 kW. Un test realizat de ADAC, cea mai importantă asociație auto profesională din Europa, arată cine „fură” curent la priză, care sunt pierderile la încărcare în funcție de tipul sursei, AC sau DC.
Rămâi în „pana prostului” cu mașina electrică, adică fără curent în baterie undeva în mijlocul câmpului, de exemplu, departe de orice fel de priză? „Salvarea” poate fi un generator de curent, dar specialiștii au câteva recomandări în acest caz. Altfel, soluția e platforma.
„Revoluție”, în lumea mașinilor electrice! Chinezii au făcut o baterie ce oferă până la 1.500 km de autonomie. Evident, în funcție de tipul și puterea automobilului pe care este montată.