IAA 2019 BMW grăbește electrificarea: 25 de noi modele până 2023, nu până în 2025

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.09.2019 - 16:31

Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, a anunțat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) 2019 că cele 25 de modele bavareze electrificate anunțate pentru 2025 vor veni cu doi ani mai devreme, în 2023.

SHARE

BMW a fost pionierul electrificării în segmentul premium cu i3 și, grație unei strategii bine puse punct, se află în fruntea mobilității electrice, livrând cele mai multe mașini ”curentate” către clienții din Germania, cea mai mare piață de Europa. În Norvegia, trei din patru automobile BMW Group noi vândute au un tren de rulare electrificat în momentul de față, iar ”până la sfârşitul anului 2021, ne propunem să avem un total de un milion de automobile electrificate pe şoselele" din întreaga lume, a declarat Oliver Zipse, în cadrul unei conferințe la IAA 2019.

Oficialul BMW a precizat că, în următorii zece ani, se aşteaptă ca mobilitatea electrică să se dezvolte în ritmuri diferite în jurul lumii - din cauza diferenţelor de infrastructură, a profilului de condus al clienţilor şi al cadrului politic. Conform previziunilor BMW Group, cererea clienţilor ar trebui să asigure că peste 50% din înmatriculările de automobile noi în segmentul premium din China vor fi maşini electrice pe baterie (BEV) în 2030. Datele pentru Europa vor fi doar jumătate din acest volum. SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, va fi aproximativ la acelaşi nivel ca Europa.

"BMW Group este o companie globală. Vom putea oferi clienţilor noştri toate tehnologiile relevante de propulsie: motoarele noastre convenţionale cu eficienţă de referinţă, trenuri de rulare electrice cu baterii, modele plug-in hybrid şi, în viitor, automobile cu pile de combustie cu hidrogen", a continuat Zipse. "Acest lucru ne pune într-o poziţie strategică foarte puternică pentru a aborda provocările mobilităţii viitorului şi ale schimbărilor de climă."

Tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen ar putea fi o soluţie reală, în special pentru distanţe lungi. BMW Group se aşteaptă ca cererea pentru această tehnologie să crească în a doua jumătate a deceniului viitor şi va lansa o flotă de teste cu automobile cu pile de combustie în 2022. Compania a prezentat automobilul de dezvoltare BMW i Hydrogen NEXT la ediţia din acest an a IAA.

Zipse a confirmat planul anunţat în iunie de a creşte semnificativ ritmul de extindere a mobilităţii electrice: 25 de modele electrificate, anunţate anterior pentru 2025, vor fi disponibile cu doi ani mai devreme, în 2023. Peste jumătate dintre aceste 25 de modele vor fi complet electrice. Baza pentru aceasta este oferită de arhitecturile flexibile de maşini pentru automobile complet electrice, plug-in hybrid sau cu motoare termice, precum şi de sistem de producţie foarte flexibil. În consecinţă, compania poate reacţiona rapid la cererile pieţei locale.

Mobilitatea electrică poate avea o contribuţie importantă la protejarea climei. BMW Group crede că clienţii vor juca un rol decisiv în acest aspect - pentru că tehnologia poate avea un impact real doar dacă clienţii o doresc şi o utilizează.

"Ne propunem să reducem semnificativ emisiile. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să ne concentrăm pe domenii unde putem obţine cel mai mare impact. De aceea, ne concentrăm asupra întrebării: ce trenuri de rulare, tehnologii şi servicii vor dori clienţii noştri în viitor? Şi cum putem obţine cel mai rezultat pentru protejarea climei? Un lucru este clar: suntem angajaţi faţă de Acordul de Mediu de la Paris."

Dezvoltarea durabilă începe pentru BMW Group chiar de la începutul lanţului de valori. Un bun exemplu în acest sens este BMW iX3, care va fi lansat pe piaţă cu a cincea generaţie a sistemului e-drive în 2020: trenul de rulare electric este produs fără pământuri rare, iar cobaltul pentru celulele bateriilor este provenit direct din minele din Australia şi Maroc. În plus, energia electrică necesară pentru producţie este acoperită în cea mai mare parte din surse regenerabile.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te