Gigant auto din Germania, în pragul falimentului. A închis două fabrici, datorii de 1.000.000.000 €

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 15.01.2025 - 11:36
Gigant auto din Germania, în pragul falimentului. A închis două fabrici, datorii de 1.000.000.000 € - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Gigant auto din Germania, în pragul falimentului. A închis două fabrici, datorii de 1.000.000.000 € - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Un gigant auto din Germania e în pragul falimentului. A închis deja două fabrici anul trecut, are datorii de peste 1.000.000.000 € și, din 15 ianuarie 2025, are în Consiliul de Administrație un șef de restructurări de la firma de consultanță Alvarez & Marsal.

SHARE

Webasto, cel mai cunoscut producător de sisteme auxiliare de încălzire pentru mașini și camioane din lume, a ajuns în pragul falimentului. 

În contextul scăderii vânzărilor de autovehicule diesel și implicit a sistemelor sale auxiliare de încălzire, Webasto s-a reorientat și a pariat pe baterii și sisteme de încărcare pentru mașini electrice, pe lângă fabricarea de acoperișuri retractabile pentru mașini decapotabile. Dar, cum și vânzările de electrice au mers cu frâna de mână trasă anul trecut, gigantul auto din Germania are mari probleme. 

Citește și: Zeci de mii de oameni, în pericol în industria auto. Experții prevăd creșterea falimentelor cu 50%

Gigant auto din Germania, în pragul falimentului. A închis două fabrici, datorii de 1.000.000.000 €

Din 15 ianuarie 2025, Johann Stohner, de la compania de consultanță în management Alvarez & Marsal, este membru în Consiliul de Administrație al companiei germane Webasto. El va avea funcția de Chief Restructuring Officer (CRO) și va gestiona și va fi responsabil pentru procesul de conversie și restructurare.

Potrivit Webasto, consiliul de supraveghere și consiliul de conducere al furnizorului de sisteme de acoperiș, încălzire auxiliară și module de baterii au luat această decizie în strânsă coordonare cu familiile de proprietari și băncile creditoare, informează Automobilwoche.de.

Situația gigantului german s-a deteriorat semnificativ în a doua jumătate a lui 2024, deși la începutul anului compania părea pe drumul cel bun în urma optimizărilor efectuate, din cauza crizei generale din industria auto provocată în principal de costurile electrificării autovehiculelor care se accentuează continuu.

Citește și: Criză? Românii și-au cumpărat 684 de modele BMW M în 2024. 89 sunt XM-uri, de peste 170.000 € bucata

Datoriile Webasto au ajuns la peste un miliard de euro. Iar oficialii companiei au declarat că „Webasto trebuie să continue să-și adapteze în mod constant capacitățile de producție și dezvoltare la situația în schimbare, să-și reducă organizația în ansamblu și să își aprofundeze gama de produse”. 

1.600 de locuri de muncă în pericol

În ultimii ani, au existat mai multe turbulențe la Webasto, care a realizat vânzări de aproximativ 4,6 miliarde de euro în 2023.

În 2021, de exemplu, eșecul proiectului de acoperiș pentru Ford Bronco în SUA a costat Webasto peste 200 de milioane de euro.

De asemenea, Webasto s-a aventurat și pe un teritoriu de afaceri necunoscut - soluții de încărcare. Furnizorul a realizat vânzări de aproximativ 92 de milioane de euro cu activitatea de încărcare pentru mașini electrice în 2022, dar pierderea operațională a fost de 82 de milioane de euro.

Citește și: Producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează

Acum, compania vrea să se concentreze pe acoperișurile vehiculelor și pe sisteme de baterii pentru autovehiculele electrice.

Iar surse din cadrul firmei au spus că Webasto ia în calcul să reducă unul din zece locuri de muncă din cei peste 16.000 de angajați ai grupului din întreaga lume.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te