Înainte de căderea „Cortinei de Fier” și prăbușirea ulterioară a Uniunii Sovietice în perioada 1989-1992, națiunile din „Imperiul Sovietic” au produs o gamă bogată de mașini, majoritatea „inspirate” după modele occidentale ori sub licență
Incursiune în lumea mașinilor din epoca URSS: Lada, Dacia, GAZ, Wartburg, Skoda, Volga
Jurnaliștii de la Autoweek au făcut o incursiune în lumea mașinilor din epoca URSS, vizitând Muzeul Retro din Varna, Bulgaria, care ascunde una dintre cele mai bogate colecții de autovehicule comuniste în stare aproape perfectă.
Majoritatea mașinilor expuse sunt din perioada cuprinsă între cucerirea Bulgariei de către Armata Roșie în 1944 și sfârșitul regimului Todor Jivkov în 1989, evident, cu accent pe produsele disponibile în Bulgaria în acea perioadă.
Dar și există modele din întreaga zonă a Pactului de la Varșovia și din Iugoslavia, precum FSO Warszawa, versiunea poloneză a GAZ Pobeda, și camionul înrudit FSC Żuk.
Citește și: VIDEO „Calitate” de top. Cum se făceau ultimele reglaje la Trabant? Cu ciocanul și piciorul
- Statuia de ceară a lui Vladimir Putin, lângă o mașină militară GAZ-64
- Limuzină GAZ-13 Chaika și GAZ-3101, ultimul model de Volga înainte de destrămarea URSS
Citește și: FOTO Modelul Dacia 1300 pe care niciun român nu l-a folosit. Transporta sicrie între RDG și RFG
- Wartburg 353
- Skoda 1000 MB
Citește și: VIDEO În 1980, Dacia putea da lovitura cu Dacia Mini semi-decapotabilă. „Mânca” 3 litri la 100 km
- Wartburg 311
- Moskvich 407
- Moskvich 408
- FSO Warszawa, versiunea poloneză a GAZ-M20 Pobeda
- Volga 21
- ZAZ 968, produs în Ucraina
- Lada 1200 & Lada 1500