Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Salonul IAA Mobility 2025 de la München, desfășurat în perioada 9-14 septembrie, unul dintre cele mai importante evenimente de profil la nivel global (este urmașul Salonului Auto de la Frankfurt), a arătat că industria auto europeană intră într-o nouă eră.
Producătorul ceh Skoda anunță că a fabricat cel mai lung tramvai din lume, de 60 de metri. Acesta urmează să fie introdus în circulație de către un operator de transport public din Germania.
La ce mașini puteau visa șoferii din România și celelalte țări comuniste aflate sub influența URSS? Lada, Dacia, GAZ, Wartburg, Skoda, Volga, UAZ, ZAZ, Trabant, Aro, FSO, etc. Modelele occidentale erau rare, la acestea având acces, în general, doar membrii de partid marcanți.
Piața auto din România a încheiat anul 2023 cu o creștere de aproape 12%, ajungând la 144.611 mașini noi înmatriculate. În premieră, Top 5 modele de mașini noi preferate de români a fost ocupat integral de Dacia. Iar în „Top 10” figurează două mărci premium, Mercedes și BMW.
Digitalizarea se transformă, se pare, într-un coșmar pentru samsari. Skoda, de exemplu, a lansat un certificat digital pentru a securiza vânzările de mașini second-hand. Raportul generat gratuit într-o aplicație include informații despre kilometraj și istoricul de service.
Trecerea la norma de poluare Euro 7 în forma actuală dă grele bătăi de cap constructorilor din cauza costurilor pe care le presupune. Skoda atenționează că va fi nevoită să renunțe la modelele accesibile Fabia, Scala și Kamiq și să închidă fabrica în care se fac.
Doi tineri de 19 ani au mers cu viteză cu o Skoda abia cumpărată pe drumul ce leagă Vorona de Botoșani, șoferul a pierdut controlul la un moment dat și mașina a sărit aproape 30 de metri peste râului Miletin, a lovit malul din beton și s-a răstunat.