Informațiile potrivit cărora off-roader-ul Aro 24 era vedeta raliurilor internaționale în anii 1980, că era mai tare ca Land Rover sau Toyota, sunt doar povești cu iz de nostalgie comunistă. Mașina despre care se vorbește doar arăta a Aro. Explică pilotul Gerrard Sarrazin.
Care a fost marele muzeu din centrul Capitalei dărâmat de comuniști? Se afla vizavi de cinematograful Patria și era una dintre mândriile Bucureștiului, dar și ale țării. Cu un aspect de templu grecesc, ajunsese să adăpostească aproape 2.000 de lucrări ale unor mari maeștri.
Idei bune, materializate prost, din diferite motive, de la lipsa de viziune și „haiducia” de după Revoluție, la calitatea pieselor și a fabricației. Când românii au proiectat ARO 16, constructorii auto europeni habar nu aveau ce e ăla SUV de oraș.
Românii n-au gustat modelul decapotabil Aro 10 Spartana, un fel de buggy, cu portiere scurte, fără geam și parbriz rabatabil, produs la Câmpulung începând din 1996, dar asamblat și în Italia, de Atessa. Dar, la Paris, de exemplu, un exemplar a fost surprins recent pe străzi.
Care este primul automobil de serie făcut în România? Nu a fost nici Dacia, nici IMS / ARO. A apărut în 1945 și putea atinge o viteză maximă de 120 km/h. Fabrica a fost luată cu totul și mutată de ruși în Urali.