ARO 240 de Dakar este doar o poveste cu iz de nostalgie comunistă. E adevărat, a fost vedetă la mai multe rally-raid-uri din anii 1980. Dar modelul nu avea nicio legătură cu cel făcut la Câmpulung, doar arăta a ARO. Era „globalist”: motor V8 american, cutie automată.
Cinci membri ai Asociaţiei NapocAro au pornit, sâmbătă, într-o expediţie de aproximativ 9.000 de kilometri, cu trei autovehicule Aro, până la Capul Nord (Nordkapp), în Norvegia, considerat cel mai nordic punct al Europei.
Informațiile potrivit cărora off-roader-ul Aro 24 era vedeta raliurilor internaționale în anii 1980, că era mai tare ca Land Rover sau Toyota, sunt doar povești cu iz de nostalgie comunistă. Mașina despre care se vorbește doar arăta a Aro. Explică pilotul Gerrard Sarrazin.
Care a fost marele muzeu din centrul Capitalei dărâmat de comuniști? Se afla vizavi de cinematograful Patria și era una dintre mândriile Bucureștiului, dar și ale țării. Cu un aspect de templu grecesc, ajunsese să adăpostească aproape 2.000 de lucrări ale unor mari maeștri.
Idei bune, materializate prost, din diferite motive, de la lipsa de viziune și „haiducia” de după Revoluție, la calitatea pieselor și a fabricației. Când românii au proiectat ARO 16, constructorii auto europeni habar nu aveau ce e ăla SUV de oraș.