Se trăia mai bine pe vremea lui Ceaușescu, cum cred acum aproape 50% din Români? În „Epoca de Aur”, salariul mediu net, în mână, era de 2.500 lei. Când găseau să își ia rația de la PECO, șoferii plăteau 8 lei litrul de benzină și 7 lei/l motorina. Iar o Dacia 1300 era 70.000 lei.
În anii 1980, marii constructori europeni nici nu visau la SUV-urile de toate dimensiunile care inundă astăzi piața. Dar, vizionari, inginerii de la ARO au meșterit un SUV compact cu linii de Dacia Nova și stopuri împrumutate de la Oltcit, în stil Jeep Cherokee.
Au existat mai multe tentative de a exporta celebra mașină 4x4 românească ARO 244 în SUA. După Revoluție, s-a făcut și un model „special de State”, Hunter, cu motor Chrysler sau Ford și aer condiționat. Dar, oficial, nu s-a reușit niciodată.
Ți-ai lua acum un Aro 240 nou, cu motor de Câmpulung sau Brașov? Există, chiar dacă modelul are aproape 50 de ani vechime, și prețul e accesibil. Iar dacă înmatriculezi mașina ca vehicul istoric, nu plătești impozit și RCA-ul e în jur de 300 de lei pe an.
La ce mașini puteau visa șoferii din România și celelalte țări comuniste aflate sub influența URSS? Lada, Dacia, GAZ, Wartburg, Skoda, Volga, UAZ, ZAZ, Trabant, Aro, FSO, etc. Modelele occidentale erau rare, la acestea având acces, în general, doar membrii de partid marcanți.