Marca românească de mașini de teren ARO ar putea să renască. La OSIM, a fost înregistrat numele modelului e-ARO 25, ce indică un vehicul electrificat, iar, potrivit inițiatorilor proiectului, dezvoltarea primului prototip ar costa 12-14 milioane €.
Marca românească de mașini de teren ARO ar putea să renască. La OSIM, a fost înregistrat numele modelului e-ARO 25, ce indică un vehicul electrificat, iar, potrivit inițiatorilor proiectului, dezvoltarea primului prototip ar costa 12-14 milioane €.
La începutul anilor 1980, când a apărut, ARO 10 era un model vizionar. Se poate spune că a fost printre pionierii clasei SUV-urilor citadine de azi. Dar degeaba a fost ideea bună și a început să fie asamblat și în Italia. Calitatea proastă a fabricației a pus frână entuziasmului.
Ți-ai lua acum un Aro 240 nou, cu motor de Câmpulung sau Brașov? Există, chiar dacă modelul are aproape 50 de ani vechime, și prețul e accesibil. Iar dacă înmatriculezi mașina ca vehicul istoric, nu plătești impozit și RCA-ul e în jur de 300 de lei pe an.
La ce mașini puteau visa șoferii din România și celelalte țări comuniste aflate sub influența URSS? Lada, Dacia, GAZ, Wartburg, Skoda, Volga, UAZ, ZAZ, Trabant, Aro, FSO, etc. Modelele occidentale erau rare, la acestea având acces, în general, doar membrii de partid marcanți.
Informațiile potrivit cărora off-roader-ul Aro 24 era vedeta raliurilor internaționale în anii 1980, că era mai tare ca Land Rover sau Toyota, sunt doar povești cu iz de nostalgie comunistă. Mașina despre care se vorbește doar arăta a Aro. Explică pilotul Gerrard Sarrazin.
Care a fost marele muzeu din centrul Capitalei dărâmat de comuniști? Se afla vizavi de cinematograful Patria și era una dintre mândriile Bucureștiului, dar și ale țării. Cu un aspect de templu grecesc, ajunsese să adăpostească aproape 2.000 de lucrări ale unor mari maeștri.
În anii 1980, de tristă amintire, când românii depuneau avans la CEC și așteptau ani buni pentru o mașină nouă, în „Shop”-urile comuniste manageriate de Comturist, în care aveau acces doar străinii, modelele Dacia, Aro și Oltcit erau promovate cu extra opțiuni.
Romtehnica, compania de stat care se ocupă de înzestrarea Armatei Române, scoate la licitație mai multe mașini Aro 243 D și camioane DAC la prețuri de bicicletă electrică, între 8.500 lei și 11.500 lei.