Familia Kia Ceed face pasul mild-hybrid pe 48 de volți și propune o cutie manuală inteligentă

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.07.2020 - 11:22

Kia Motors a introdus sistemul de propulsie diesel EcoDynamics+ mild-hybrid 48V (MHEV) pe întreaga familie Ceed, Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed și XCeed, și se laudă și cu o cutie de viteze manuală inteligentă, cu ambreiajul acționat electronic.

SHARE

Sistemul de propulsie mild-hybrid (MHEV) EcoDynamics+ are drept principal scop îmbunătățirea eficienței motorului diesel Smartstream de 1.6 litri al familiei Ceed, reducerea emisiilor de CO2 și a costurilor de întreținere. Acesta este oferit atât pentru versiunea low-power, cât pentru cea high-power a dieselului, producând 115 cai putere și, respectiv, 136 cai putere (pentru ProCeed este disponibilă doar varianta de 136 CP).

EcoDynamics+ MHEV 48V maximizează eficiența consumului de combustibil și reduce emisiile de noxe cu ajutorul motorului-generator electric, MHSG. Sistemul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului diesel și comută între modurile ”motor” și ”generator” în funcție de condițiile de rulare. În modul ”motor”, în timpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcina motorului convențional și emisiile. Iar în cazul decelerărilor, sistemul MHSG are capacitatea, în anumite condiții, să comute în modul ”generator”, recuperând energia produsă de arborele cotit pentru a reîncărca bateria.

Totodată, motorul noul motor CRDi de 1.6 litri dezvoltat de coreeni folosește tehnologia activă de control a emisiilor  - SCR - Selective Catalytic Reduction, pentru a reduce semnificativ emisiile. Prin urmare, motorul produce mai puțin dioxid de carbon, particule și oxizi de azot în comparație cu motoarele diesel anterioare produse de Kia.

Cutie manuală cu ”clutch-by-wire”

Special pentru EcoDynamics+ MHEV, Kia se laudă că a dezvoltat o transmisie manuală inteligentă, iMT, cu ”clutch-by-wire”, adică, cu ambreiajul acționat electronic. Ideea cutiei manuale fără ambreiaj nu e nouă, fiind implementată, de exemplu, cu mulți ani în urmă, pe primele generații Smart și Mercedes A-Klasse (în cazul acestor modele nu exista, însă, pedala de ambreiaj). Dar coreenii au mers mai departe. Au lăsat pedala de ambreiaj la locul ei și au introdus în joc un creier electronic care, de exemplu, în anumite situații, poate face ca mașina să ruleze cu motorul oprit, pentru maximum de eficiență.

Ambreiajul electronic al transmisiei iMT se integrează perfect cu sistemul de propulsie EcoDynamics+. Transmisia iMT lucrează împreună cu sistemul mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul Idle Stop & Go, din momentul decelerării și până la oprirea completă. În modul de condus standard, ”Eco”, al modelului Ceed, de pildă, iMT permite perioade scurte de oprire a motorului în timpul decelerării, la viteze de până la 125 km/h. Sistemul pornește imediat motorul diesel când șoferul apasă pedala de accelerație sau ambreiajul și, astfel, poate reduce emisiile CO2 cu aproximativ 3% în condiții reale de condus.

Treapta de viteze selectată rămâne cuplată chiar dacă motorul este oprit. Motorul repornește în aceeași treaptă de viteză imediat ce șoferul apasă fie pedala de frână sau de accelerație, datorită impulsului instantaneu de putere oferit de generatorul MHSG. Transmisia repornește motorul în treapta neutră (cu ambreiajul decuplat), dacă șoferul apasă pedala de ambreiaj pentru a schimba treapta de viteză, sau daca viteza automobilului este prea mică pentru treapta de viteză curentă.

Emisiile de CO2  ale modelelor Ceed și Ceed Sportswagon EcoDynamics+, de exempplu, sunt mai mici de 96 g/km când sunt echipate cu transmisia iMT și de 99 g/km când sunt echipate cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteze (7DCT), oferită opțional. Acest lucru reprezintă o îmbunătățire cu 5.0% și respectiv 9.2% în comparație cu același motor diesel Smartstream de 1.6 litri fără tehnologia mild-hybrid de 48V.

Pentru modelul ProCeed, cifrele emisiilor combinate sunt mai mici de 103 g CO2/km pentru versiunile echipate cu transmisia iMT și de 104 g CO2/km pentru versiunile echipate cu transmisia DCT - o îmbunătățire de 7.2% și respectiv 6.3%.

Pentru modelul XCeed, emisiile încep de la 101 g CO2/km (echipate cu transmisia iMT) și 108 g CO2/km (echipate cu transmisia 7DCT) - o îmbunătățire de 7.3% și respectiv 6.1%.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te