Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
UE vrea să introducă din 2027 „pașaportul pentru baterie” pentru mașinile electrice, „document” ce va include date despre întregul proces de fabricație și starea de sănătate a acesteia în orice moment. Iar Kia a furat startul și testează în premieră tehnologia la nivel de celulă.
Autovehiculul clasic s-a demodat. Sau cel puțin așa consideră unul dintre cei mai importanți constructori auto, care prezintă la Consumer Electronics Show (CES) 2024 un nou concept de mobilitate botezat „Platform Beyond Vehicle” (PBV), axat pe flexibilitate și modularitate.
Moda abonamentului de putere sau pentru opțiuni, plătit pe lângă prețul de achiziție, prinde din ce în ce mai mult teren în industria auto. Ultimul constructor intrat în horă este Kia, care, la EV9, noul său SUV electric cu 7 locuri, poate mări contra cost cuplul cu 100 Nm.
Pentru prima data în istorie, un model Kia a câștigat prestigiosul titlu „Mașina Anului în Europa”. Cei 61 de membri ai juriului COTY au desemnat Kia EV6 drept „Car of the Year 2022”.
Cum a fost afectată industria auto din Europa și România în al doilea an de pandemie.
Românii și europenii au preferințe similare și, în același timp, diferite.
Coreenii de la Kia au prezentat primul automobil electric Kia care folosește platforma EV dedicată E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a grupului și noul system de denumiri Kia pentru modelele sale 100% electrice (BEV).