15 ani de Dacia: Ce spun francezii despre comportamentul, fiabilitatea și costurile Daciilor lor

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 22.06.2020 - 15:31
Foto: caradisiac.com

Cum anul acesta Dacia aniversează 15 ani de succes în Europa, jurnaliștii de la Caradisiac.com i-au invitat pe francezii posesori de Dacia să spună poveștile mașinilor loc, să vorbească despre plusuri și minusuri, fiabilitate și costuri.

SHARE

În cei 15 ani de carieră, Dacia, marca ”low cost” a Renault, a reușit, grație extinderii gamei, tarifelor atractive și fiabilității satisfăcătoare, să seducă un public larg. Peste un milion de francezi conduc un model Dacia în momentul de față, spun cei de la Caradisiac.com, succesul mașinilor fiind întărit și de  prețurile destul de ridicate la second-hand, procentual, Daciile devalorizându-se destul de puțin față de alte modele produse diferite mărci.  

Iată ce spun șoferii francezi despre comportamentul, fiabilitatea și prețurile Daciilor lor:

1. Françoise Aubry - Sandero 1.5 dCi 85 Lauréate, din noiembrie 2008:

”Am așteptat lansarea din 2008. Prețul deosebit de atractiv m-a incitat. În momentul de față, am parcurs peste 250.000 de kilometri cu mașina, mai ales pe șosea și autostradă. Din punct de vedere tehnic, nu am întâmpinat nicio problemă, ambreiajul și toată mecanica sunt originale. Am schimbat, însă, de două ori valva EGR, la 170.000 km și, apoi, la 200.000 km. Ciudat, pentru că nu merg aproape deloc în oraș. În ciuda vârstei și a kilometrajului, caroseria și habitaclul au rezistat foarte bine. Singurul aspect negativ este prețul reviziilor puțin cam mare pentru o mașină low cost. Când voi decide să-mi iau altă mașină, voi lua tot un Sandero, dar Stepway, pentru că arată mai bine și este mai bine echipat”.

2. Alexandre Horlon - Logan 1.2 16 V 75 ch Lauréate, din ianuarie 2016:

”Am căutat o berlină mică, cu portbagaj, la un buget rezonabil. Am optat pentru acest Logan nou acum patru ani și jumătate și, până acum, am parcurs peste 40.000 de kilometri. Este confortabil, spațios, silențios, iar portbagajul, imens. Per total, sunt mulțumit. La 20.000 km, am schimbat în garanție martorul din bord pentru airbag. Singura nemulțumire este legată de consumul puțin cam mare la drum, între 8 și 9 litri/100 km. Având în vedere că sunt mulțumit de marcă și de achiziția mea, data viitoare îmi voi lua un Duster 4x4, dar diesel de data aceasta.”

3. Clotilde Richard - Duster 1.5 dCi 110 Prestige, din februarie 2011:

”Am cumpărat Duster-ul în 2013, de la socrul meu. Avea 50.000 de kilometri. Acum, are 195.000 de  kilometri, majoritatea parcurși în regim de autostradă. Din punct de vedere mecanic, mă așteptam la o fiabilitate mai bună. Am schimbat turbina la 150.000 de kilometri și ambreiajul la 170.000. Am avut și problemele clasice ale modelului: litrometrul, valva EGR și injectoarele. Iar în momentul de față, mașina nu pornește, am o problemă cu cheia de contact. Service-ul mi-a înlocuit cutia cheii, dar problema persistă. În fine, în ceea ce privește costurile de întreținerea, fiind o mașină ”low cost”, mă aștptam ca facturile să fie mai abordabile. Întreținerea costă la fel de mult ca la un Renault. Ținând cont de toate acestea, nu-mi voi mai lua altă Dacie”.

4. Jérôme Murat - Lodgy 1.2 TCE 115 Ambiance 7 locuri, din noiembrie 2013:

”Mi-am cumpărat Lodgy-ul în noiembrie 2013. A fost mașină de showroom, de prezentare. Până acum, am parcurs 180.000 de kilometri, atât pe șosea, cât și în aglomerație. În cei 180.000 de kilometri nu am întâmpinat nicio problemă mecanică în mod special, în afară de un huruit al curelei de accesorii apărut în perioada de garanție. Problema nu a fost rezolvată. Insonorizarea mi se pare cam lejeră, mașina fiind destul de zgomoasă la drum. În ceea ce privește finisajele, nimic de spus. Habitaclul a îmbătrânit bine, în ciuda kilometrajului. Doar volanul arată semne de uzură. Dar la aproape 200.000 de kilometri, acest lucru este, probabil, normal. Referitor la întreținere, prețul nu mi se pare excesiv. Pe deplin satisfăcut de acest monovolum, nu voi ezita să iau altul, chiar dacă noul model ar putea avea o motorizare mai puțin puternică.”

Citește și...

SPECIAL Dacia și Logan, o poveste de 15 ani unică pe piața europeană

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.