Execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania a fost oficial deblocată, iar lucrările încep pe 24 iulie 2025. Dacă termenii contractuali vor fi respectați, șoferii vor putea merge pe autostradă de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027.
„Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, un ciot de 26 de kilometri unde prima lopată a fost dată de Bechtel în 2004, va fi terminat în 2026, după 22 de ani.
România a scos din PNRR 250 de kilometri de autostradă pentru că lucrările nu pot fi terminate în termenii planului. Doar pentru Autostrada Transilvania, statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”, estimează specialiștii.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
Noi imagini arată cum merg lucrările la tunelurile pentru urși de pe autostrada dintre Lugoj și Deva, ciotul lipsă al Autostrăzii Transilvania, la aproape trei ani de la semnarea contractului pentru proiectare și execuție, cu o durată de 45 de luni, adică de 3,75 ani.