Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei a fost contestată din nou. Dacă astăzi ar fi semnat contractul, tronsonul ar fi gata prin 2032.
Au repornit în sfârșit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani. Valoarea contractului semnat încă din noiembrie 2023 este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar termenul este de 18 luni de la momentul emiterii ordinului de execuție.
România sare pragul psihologic de 1.200 km autostradă în 2024, iar anul 2025 se anunță prolific în materie de drumuri de viteză. Promisiunile depășesc 300 km. Dar, pentru a ajunge la densitatea medie de drumuri din UE, România ar trebui să aibă 4.220 km de autostradă.
Autostrada Transilvania: 20 km costa 6,5 miliarde. Are o întârziere de 25 de ani și toate procedurile decurg într-un ritm foarte lent.
În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.