Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
O veste incredibilă. Putem spera că o bucată din Autostrada Transilvania între Oradea și Cluj Napoca se va deschide peste un pic mai mult de un an. Lucrarea trebuia terminată acum 22 de ani. Contractul Bechtel fusese semnat în 2024 de Adrian Năstase.
Terminarea lucrărilor pe două cioturi ale Autostrăzii Transilvania - A3 va permite șoferilor să meargă 145 km cu viteză, pe autostradă, de la Târgu Mureș la Poarta Sălajului și Zimbor.
La peste 20 de ani de la începerea lucrărilor, Autostrada Transilvania nu e gata. Se circulă doar pe circa 135 km din totalul de 275 km. Dar există și vești bune. Ciotul de 26 km început de Bechtel în 2004 este acum un pic avansat față de ultimul grafic.
„Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, un ciot de 26 de kilometri unde prima lopată a fost dată de Bechtel în 2004, va fi terminat în 2026, după 22 de ani.
România a scos din PNRR 250 de kilometri de autostradă pentru că lucrările nu pot fi terminate în termenii planului. Doar pentru Autostrada Transilvania, statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”, estimează specialiștii.
Lucrările pe un ciot de 26 de kilometri al autostrăzii A3, supranumită „Autostrada Transilvania”, au început în ianuarie, la un preț de 6.700.000 €/km, și, conform contractului, trebuie să fie gata în 18 luni, adică pe la jumătatea anului 2026.
S-a semnat contractul pentru ultimul ciot al Autostrăzii Transilvania. Are 41 de kilometri și va costa 6,62 miliarde de lei. Adică, circa 54.000.000 euro per kilometru. Prin urmare, la 30 de ani de la prima lopată, cei 440 de kilometri ar putea fi în sfârșit gata.