Guvernul condus de premierul Ilie Bolojan a finalizat procesul de renegociere cu Comisia Europeană privind Planul Național de Redresare și Reziliență, PNRR, iar România nu va pierde grant-uri și împrumuturi în valoare totală de 21,5 miliarde €.
De la aprobarea PNRR în 2021 și până la sfârșitul lunii mai 2025, România nu a reușit să încaseze decât circa 30% din cele 28.500.000.000 € alocate prin plan. Potrivit viceguvernatorului BNR Cristian Popa, problemele sunt lipsa reformelor și „agrenajul” de stat.
România a scos din PNRR 250 de kilometri de autostradă pentru că lucrările nu pot fi terminate în termenii planului. Doar pentru Autostrada Transilvania, statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”, estimează specialiștii.
Sorin Grindeanu, liderul interimar PSD, spune că autostrăzile scoase de Dragoş Pâslaru, ministrul Investiţiilor Europene, din PNRR, sunt în mare parte gata.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.