Noi imagini filmate din dronă arată cum merg lucrările pe lotul 1 al autostrăzii Focșani – Bacău, parte a Autostrăzii Moldovei - A7.
Noi imagini filmate din dronă arată cum merg lucrările pe lotul 1 al autostrăzii Focșani – Bacău, parte a Autostrăzii Moldovei - A7.
A doua cea mai așteptată autostradă din România, după Autostrada Ploiești - Sibiu (A1), va fi retrogradată parțial la nivel de drum expres, pentru scăderea costurilor.
Lucrările la ciotul Pietroasele – Buzău din Autostrada Moldovei, care costă 1,24 miliarde de lei, au ajuns la 81% și lotul ar putea fi dat în trafic conform termenilor contractuali.
Premierul Ilie Bolojan a declarat marți seara că România va achita până la finalul anului dobânzi de 11 miliarde de euro, echivalentul costului Autostrăzii Moldovei A7. Șeful Guvernului a precizat că situația nu mai poate continua în acest ritm fără reduceri de cheltuieli.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
Autostrada Moldovei prinde contur cu noi tronsoane date în trafic. Până la finalul anului 2025, șoferii vor putea parcurge 250 de kilometri doar pe drumuri de mare viteză între București și Adjud, iar până în 2027, A7 va ajunge până la Pașcani.
Oraș întreg lăsat fără apă din cauza lucrărilor la Autostrada Moldovei. Cum a fost posibil? Ce spun autoritățile și cum poate fi îndreptată situația?
Autostrada Moldovei trece de Pașcani, pe hârtie, cu 18.500.000 €/km. A fost desemnat câștigătorul primului lot, de 33 km, al segmentului care va ajunge la Suceava.