Din pixul politic, România a băgat în PNRR autostrăzi fără număr. Dar birocrația, lentoarea licitațiilor și întârzierile din teren și-au spus cuvântul. Ultimele 2,1 miliarde € pentru autostrăzi din PNRR merg pe A7, pe segmentele ce pot fi gata în termenul PNRR - august 2026.
România a ajuns la fundul sacului bugetului 2025 aprobat în februarie. Deja din 18 iulie nu mai are fonduri pentru facturile din Programul Anghel Saligny, iar în septembrie termină banii de autostrăzi. E nevoie de 4-5 miliarde lei la rectificare, pentru ca lucrările să continue.
Nicio contestație nu a fost depusă în termenul legal după desemnarea câștigătorului licitației pentru pachetul de proiectare și lucrări pe lotul Grințieș-Pipirig.
Subteranele prioritizării – Metroul de la Cluj a crescut în cinci ani cât Autostrada A8 în 20. Concluzia: două proiecte, două Românii.
A8 – Timp de așteptare prelungit pentru ofertele la tronsoanele autostrăzii din jurul Iașului. Stadiul celorlalte tronsoane.