Curtea de Apel București a respins contestația depusă și constructorul validat poate să înceapă construcția lotului montan de 14,4 km și 821.000.000 lei, fără TVA, al Autostrăzii Unirii - A8.
Curtea de Apel București a respins contestația depusă și constructorul validat poate să înceapă construcția lotului montan de 14,4 km și 821.000.000 lei, fără TVA, al Autostrăzii Unirii - A8.
Lucrările de cercetare arheologică desfăşurate pe traseul viitoarei autostrăzi A8 au permis investigarea mai multor situri arheologice în vecinătatea oraşului Târgu Neamţ.
O conferință care a reunit la Iași reprezentanții instituțiilor și autorităților de care depind A7 și A8 a dat glas nemulțumirilor legate de mersul proiectelor, dar a marcat și determinarea celor responsabili să continue construirea autostrăzilor.
2025 a fost un an important pentru Autostrada A8. Poate fi finalizată până în 2033? Adrian Covăsnianu, membru fondator al asociației „Moldova Vrea Autostradă”, a făcut o analiză a proiectului.
Cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, Grințieș-Pipirig, are constructor. Traseul montan are 34 de kilometri și va costa aproape 6.000.000.000 de lei.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) afirmă că un tronson al Autostrăzii Unirii a fost blocat cu rea-voință de o firmă de apartament. A acționat-o în judecată și solicită plata unui prejudiciu de 220.000 de lei.
În timp ce Umbrărescu cere rezilierea a 2 contracte pe A8 pentru că nu vrea să plătească garanția, 6 constructori, din România, Austria și Turcia, se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii.