Lucrările de cercetare arheologică desfăşurate pe traseul viitoarei autostrăzi A8 au permis investigarea mai multor situri arheologice în vecinătatea oraşului Târgu Neamţ.
Lucrările de cercetare arheologică desfăşurate pe traseul viitoarei autostrăzi A8 au permis investigarea mai multor situri arheologice în vecinătatea oraşului Târgu Neamţ.
Autostrada A8, supranumită Autostrada Unirii, care va face legătura între Târgu Mureș, Târgu Neamț, Iași și Ungheni, evoluează greu, Într-un răspuns pentru Newsweek, Ministerul Transporturilor detaliază situația și problemele de pe fiecare tronson.
2025 a fost un an important pentru Autostrada A8. Poate fi finalizată până în 2033? Adrian Covăsnianu, membru fondator al asociației „Moldova Vrea Autostradă”, a făcut o analiză a proiectului.
Nicio contestație nu a fost depusă în termenul legal după desemnarea câștigătorului licitației pentru pachetul de proiectare și lucrări pe lotul Grințieș-Pipirig.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
România pierde 4.000.000.000 lei din PNRR pe Autostrada Unirii, dacă Comisia Europeană nu va accepta prelungirea cu 18 luni a programului, spune fostul șef CNIR, care a încasat venituri de 23.500 euro de la companie anul trecut, detaliind problemele și întârzierile de pe A8.
În timp ce Umbrărescu cere rezilierea a 2 contracte pe A8 pentru că nu vrea să plătească garanția, 6 constructori, din România, Austria și Turcia, se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii.
Nicușor Dan: A8 nu e un moft local, este o poartă europeană. Iașul și Chișinăul trebuie să devină un pol regional de dezvoltare.