România pierde 4.000.000.000 lei din PNRR pe Autostrada Unirii, dacă Comisia Europeană nu va accepta prelungirea cu 18 luni a programului, spune fostul șef CNIR, care a încasat venituri de 23.500 euro de la companie anul trecut, detaliind problemele și întârzierile de pe A8.
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.
Se pierd banii din PNRR pe o bucată din Autostrada Unirii! Proiectul înregistrează o întârziere de 7 luni pe hârtie. Trebuia să fie gata din noiembrie 2024. Mai mult, autoritățile nu au dat încă autorizații de construire pentru 67% din traseu.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) afirmă că un tronson al Autostrăzii Unirii a fost blocat cu rea-voință de o firmă de apartament. A acționat-o în judecată și solicită plata unui prejudiciu de 220.000 de lei.
În timp ce Umbrărescu cere rezilierea a 2 contracte pe A8 pentru că nu vrea să plătească garanția, 6 constructori, din România, Austria și Turcia, se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii.