Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse, de 2.500.000.000 de euro din bani europeni, trebuiau să înceapă în 2026. Dar, abia se face licitația pentru studiul de fezabilitate (SF), pentru stabilirea locației și a tipului, doar rutier sau rutier și feroviar, care va dura aproape 2 ani.
Nebunia taxelor, de import, de drum, de proprietate, de sănătate etc., cuprinde, se pare, întreaga lume, în contextul economic actual din ce în ce mai dificil. Țara UE în care se află una dintre cele mai mari comunități de români vrea să-i taxeze pe șoferi la kilometru.
România pierde 4.000.000.000 lei din PNRR pe Autostrada Unirii, dacă Comisia Europeană nu va accepta prelungirea cu 18 luni a programului, spune fostul șef CNIR, care a încasat venituri de 23.500 euro de la companie anul trecut, detaliind problemele și întârzierile de pe A8.
Autostrada Craiova - Filiași - Târgu Jiu începe să prindă contur. Primul ciot de 10,3 km are constructor desemnat și, dacă nu vor fi depuse contestații, va fi semnat contractul. Prețul e de aproape 28.000.000 €/km la câmpie, iar termenul, de 34 de luni.
În urma unui control, specialiștii Inspectoratului de Stat în Construcții au depistat probleme la turnarea betonului la un pod de pe un lot al Autostrăzii Moldovei - A7 de 1.400.000.000 lei. Conform legii, constructorul a fost sancționat cu amendă de 10.000 lei.