Curtea de Apel București a respins contestația depusă și constructorul validat poate să înceapă construcția lotului montan de 14,4 km și 821.000.000 lei, fără TVA, al Autostrăzii Unirii - A8.
Curtea de Apel București a respins contestația depusă și constructorul validat poate să înceapă construcția lotului montan de 14,4 km și 821.000.000 lei, fără TVA, al Autostrăzii Unirii - A8.
Autostrada A8, supranumită Autostrada Unirii, care va face legătura între Târgu Mureș, Târgu Neamț, Iași și Ungheni, evoluează greu, Într-un răspuns pentru Newsweek, Ministerul Transporturilor detaliază situația și problemele de pe fiecare tronson.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
Noul ministru al Transporturilor a risipit cel puțin în parte semnele mari de întrebare care planează asupra finanțării Autostrăzii Unirii.
În timp ce Umbrărescu cere rezilierea a 2 contracte pe A8 pentru că nu vrea să plătească garanția, 6 constructori, din România, Austria și Turcia, se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii.
Avansul lucrărilor pe Autostrada Unirii e în pericol. UMB, cel mai mare constructor de infrastructură rutieră din România, deținut de „Regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu, cere rezilierea a 2 contracte abia câștigate, de 1.200.000.000 €. Motivul? Nu vrea să achite garanția.
1.000.000.000 Є este costul proiectării şi construcţiei primului lot din Autostrada Unirii. Unde este situat acesta? E o lucrare complexă, de artă, cu multe elemente tipice regiunii de munte pe unde trece.
35.000.000 €, pentru 1 km de autostradă între Târgu Frumos și Leţcani. CNIR a lansat licitația pentru construirea tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii, Moţca-Iaşi-Ungheni. Costul celor 28,6 km este estimat la 5.000.000.000 lei.