Contructorul bulgar a executat prost ciotul de 1.250.000.000 lei dintre Mizil și Pietroasele al Autostrăzii Moldovei și, de 8 luni, tot încearcă să remedieze problemele.
Din pixul politic, România a băgat în PNRR autostrăzi fără număr. Dar birocrația, lentoarea licitațiilor și întârzierile din teren și-au spus cuvântul. Ultimele 2,1 miliarde € pentru autostrăzi din PNRR merg pe A7, pe segmentele ce pot fi gata în termenul PNRR - august 2026.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.
Întrunirea aleșilor județeni a adus o veste proastă – că șantierul A7 strică drumurile județene și CJ nu are cu ce să le repare – dar și semne de întrebare asupra noului program de transport public județean.