România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.
Întrunirea aleșilor județeni a adus o veste proastă – că șantierul A7 strică drumurile județene și CJ nu are cu ce să le repare – dar și semne de întrebare asupra noului program de transport public județean.
Cei 40 km de autostradă-muzeu dintre Ploiești și Buzău, care stau degeaba în soare, din cauza lucrărilor întârziate la două pasaje, deși sunt gata demult, ar putea fi inaugurați luna aceasta, antreprenorii, consultantul și CNAIR își vor semna toate hârtiile.
Șoferii vor zbura pe autostradă de la București până la Chișinău. Parlamentul Republicii Moldova a ratificat acordul cu privire la sprijinul de 1,9 miliarde euro acordat de către Uniunea Europeană iar premierul a anunțat construcția unei autostrăzi Chișinău - Ungheni.