RUȘINOS Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 24.09.2024 - 15:29
Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani. RUȘINOS! - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Imagine cu rol ilustrativ
Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani. RUȘINOS! - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Imagine cu rol ilustrativ
Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani. RUȘINOS! - Foto: captură video
Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani. RUȘINOS! - Foto: captură video

Rușinos, Bucureștiul e singura capitală europeană care încă așteaptă o centură la nivel de autostradă în Secolul XXI. Deși startul licitațiilor la Autostrada București s-a dat în 2017, nu e nicio șansă să fie gata până în 2027. Pe un lot, nici n-au început lucrările.

SHARE

Capitala României, pe lângă faptul că e singura capitală europeană izolată rutier de Europa, ne fiind legată de nicio autostradă, este și singura metropolă de pe „Bătrânul continent” fără centură la nivel de autostradă. Chiar se poate spune și că e singura capitală fără centură, având în vedere cum arată DNCB - Centura București, cu o singură bandă plină de gropi pe sens. Dar, asta e altă „poveste”. 

Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani. RUȘINOS!

Prima dată s-a vorbit despre o autostradă de centură a Capitalei pe la sfârșitul lui 2012, când a fost scos la licitație un contract de concesiune pentru semiinelul de Sud. Acțiunea nu s-a finalizat, însă. 

Practic, Guvernul României nu a văzut că Bucureștiul se sufocă de autovehicule și are nevoie de o centură la nivel de autostradă, așa cum există la Paris, de pildă, de 50 de ani, din 1973, decât în 2016. 

Citește și: VIDEO Lotul 3 al autostrăzii A0 Sud, la 75%. CNAIR laudă și ceartă constructorul. Gata în decembrie?

În „vestitul” Master Planul General de Transport din 2014, aprobat de cabinetul Ponta, de exemplu, A0 n-a fost considerată prioritate și n-a fost cerută finanțare europeană. 

Prin urmare, startul Autostrăzii București - A0 a fost dat în 2017, când au fost lansate primele licitații pentru semiinelul A0 Sud. Iar primele lucrări au început în 2019, după mai multe contestații. 

Acum, la final de septembrie 2024, din cei 100,7 kilometri ai A0 la câmpie se află în exploatare 42%, iar pe un tronson nici n-au început încă lucrările (lotul 1 Nord, Dragomirești - Corbeanca). 

Așadar, Autostrada București - A0 nu are nicio șansă să fie gata complet până în 2027. Și asta dacă se respectă termenele contractuale. 

Citește și: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024

Foto: Autostrada A0 între DN1 și DN2, în august 2024

Ministerul Transporturilor promite că lucrările la ultimul ciot al A0 încep în octombrie 2024, la peste 5 ani de la prima licitație

„Se lucrează la A0 Nord pe loturile 3 și 4 iar pe lotul 1 lucrările vor începe maximum în luna octombrie, anul acesta”, a informat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, pe Facebook. 

„Interesant”, prima licitație pentru lotul 1 Nord, care face legătura între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, și are o lungime de 17,5 km, a fost demarată în iunie 2019. Adică, acum mai bine de 5 ani. 

Citește și: „Minune”. România ajunge la 1.111 km de autostradă în august 2024. 18 români „stau” pe un metru

Valoarea contractului este de 815,07 milioane lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni (2,8 ani) - 12 luni proiectare și 22 luni execuție. 

Așadar, având în vedere că lotul 1 Nord e ultimul tronson al A0 care intră în lucru, matematic, șoferii pot spera că vor putea circula cu viteză în jurul Capitalei în 2027. 

Autostrada A0 Centura București

A0 Sud

- Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019. O sectiune de 6,00km intre Popesti Leordeni si CF902/Jilava deschisa in Aprilie 2024, diferenta deschisa in Iulie 2024

- Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 10,00km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023, diferenta de 6,30km intre CF902/Jilava si DN5 deschisi in Aprilie 2024

- Lotul 3, DN6 - A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA.

A0 Nord

- Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5km, in executie, castigator: Impresa - Pizzarotti - Retter Project Management, pret: 815,08 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie. Contract semnat in septembrie 2023

- Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati), 19,0km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021. 9,5km intre DN1 si A3 deschisi in noiembrie 2023

- Lotul 3, DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica), 8,6km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023

- Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.

Evoluția lucrărilor pe Autostrada București - A0

Lot Stadiu Deschidere
Sud: I.A2 - CF902 (Jilava) Deschis Apr.2024, Iul.2024
Sud: II.CF902 (Jilava) - DN6 Deschis Dec.2023, Apr.2024
Sud: III.DN6 - A1 In executie 2024
Nord: I.DJ601 - DN1 (Corbeanca) In executie 2026
Nord: II.DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati) Deschis partial, restul in executie 2023,2024
Nord: III.DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica) In executie 2025
Nord: IV.DN3 (Cernica) - A2 In executie 2024

Sursa: 130km.ro

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te