Termenul contractual noiembrie 2025 pentru finalizarea ciotului autostrăzii chinezești din România, Lotul 3 Afumați – Pantelimon al A0 Nord, a venit, dar lucrările sunt la 57%.
Termenul contractual noiembrie 2025 pentru finalizarea ciotului autostrăzii chinezești din România, Lotul 3 Afumați – Pantelimon al A0 Nord, a venit, dar lucrările sunt la 57%.
Pe două cioturi importante ale Autostrăzii A0 Nord, DN3 (Pantelimon) - DN2 (Afumați) și A2 (Cernica) și DN3 (Pantelimon), lucrările avansează, dar chinezii se mișcă în „ritm estival”, iar bucata făcută de firmele lui Umbrărescu riscă să devină muzeu.
Care e stadiul autostrăzii chinezești de 400.000.000 lei de la marginea Bucureștiului? Lucrările la ciotul de 8,6 km lungime au demarat în primăvară și contructorul s-a concentrat pe nodul rutier A0 cu DN2 și bucata de 2 km care ar lega în sfârșit „autostrada muzeu” (lotul 2).
Rușinos, Bucureștiul e singura capitală europeană care încă așteaptă o centură la nivel de autostradă în Secolul XXI. Deși startul licitațiilor la Autostrada București s-a dat în 2017, nu e nicio șansă să fie gata până în 2027. Pe un lot, nici n-au început lucrările.
Promisiune, pentru șoferi! Constructorul grec al lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului afirmă că „ciotul” de 18 km, dintre Bragadiru și A1 - București - Pitești, va fi gata până la sfârșitului anului 2024. Grindeanu spunea că se va circula din 2023.
România ajunge la 1.111 km de autostradă în august 2024, după deschiderea A0 Sud între nodurile cu DN4 și A2, fiind în continuare țara UE cu cea mai slabă infrastructură rutieră. 18 români „stau” pe un metru. La vecini, „aglomerația” e și de peste 3 ori mai mică.
S-a deschis încă un ciot de 13 km al A0 Sud. În total, pe Autostrada Bucureștiului se poate circula de acum pe 23 km, adică pe circa 30%. Este vorba despre lotul care face legătura între DN5 și DN4, ce trebuia să fie gata din octombrie 2023, conform contractului.
Autostrada Bucureștiului - A0, între DN6 și A1, ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2024. Grecii de la Aktor au mărit ritmul lucrărilor, dar, de exemplu, unele pasaje sunt încă în stadiu incipient de fundație. Așa că, optimist, darea în trafic va fi împinsă spre decembrie 2024.