România termină banii de autostrăzi în septembrie, a ajuns la fundul sacului bugetului 2025 aprobat în februarie. Și, prevententiv, deși sunt plătite la zi, firmele lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, abandonează șantierele de pe Autostrada Moldovei și Autostrada București.
Porţiunea de autostradă din jurul Capitalei care va lega Drumul Naţional 1 de Autostrada Soarelui ratează trenul inaugurării din acest an. Un ciot de patru kilometri de pe inelul de nord al A0, dintre Glina şi Pantelimon, rămâne "muzeu" pentru o perioadă.
Pe două cioturi importante ale Autostrăzii A0 Nord, DN3 (Pantelimon) - DN2 (Afumați) și A2 (Cernica) și DN3 (Pantelimon), lucrările avansează, dar chinezii se mișcă în „ritm estival”, iar bucata făcută de firmele lui Umbrărescu riscă să devină muzeu.
Bucureștiul a ajuns pe jumătate în Secolul XX pentru șoferi în iunie 2025, când a fost dată în trafic partea de Sud a autostrăzii de centură A0. Iar la cum merg lucrările pe A0 Nord se poate estima când vor putea șoferii să ocolească capitala României doar pe autostradă.
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.