Mașinile electrice, o problemă pe autostrăzile din Germania. Nu pot merge mult cu peste 130 km/h

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 10.07.2024 - 10:53
Mașinile electrice, o problemă pe autostrăzile din Germania. Nu pot merge mult cu peste 130 km/h - Foto: pexels.com/Hassan OUAJBIR - Imagine cu rol ilustrativ

Mașinile electrice sunt o problemă pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania. Nu pot merge mult cu peste 130 km/h, încetinesc și îi pun în pericol pe șoferii care rulează mult mai repede. Mai multe asociații cer impunerea unei limite de viteză de 130 km/h.

SHARE

Germania se numără de ani buni printre puținele țări din lume în care nu există o limită de viteză pe autostradă. Dar această libertate pentru șoferi s-ar putea să nu mai dureze mult.

Dacă în 2021 s-a cerut impunerea unei limite de viteză pe „Autobahn” pentru reducerea poluării, recent, mai multe asociații solicită impunerea unei limite de viteză de 130 km/h din cauza mașinilor electrice. 

Citește și: Sondaj îngrijorător: Aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor înapoi la benzină ori diesel

Mașinile electrice, o problemă pe autostrăzile din Germania. Nu pot merge mult cu peste 130 km/h

Mai multe asociații din Germania cer o limită de viteză de 130 km/h pe autostrăzi, explicând că vehiculele electrice își pierd rapid autonomia la viteze mari, crescând riscul de accidente în cazul în care încetinesc din cauza diferenței de viteză față de mașinile pe benzină sau motorină.

"Vehiculele electrice nu pot circula la viteze mai mari de 130 km/h fără o reducere drastică a autonomiei", a declarat Michael Mertens, membru în sindicatul poliției din Renania de Nord-Westfalia, care luptă pentru o limitare a vitezei pe „Autobahn”, informează autoplus.fr.

Citește și: Care sunt cele 5 mașini electrice ce pot parcurge 400 de kilometri cu un plin de baterie?

Mertens a explicat că dacă șoferii împing un vehicul electric spre viteza maximă, autonomia acestuia se va diminua foarte repede. Prin urmare, aceștia vor fi tentați să încetinească, să o lase mai moale, pentru a evita consumul prea mare de energie.

O mașină puternică cu motor cu ardere internă, însă, nu are aceeași problemă. Un automobil pe benzină poate parcurge mult mai mulți kilometri cu un rezervor, decât motoarele electrice cu o singură încărcare. Așadar, o mașină cu motor cu ardere internă nu trebuie să încetinească pentru a-și menține autonomia. 

Citește și: 50 de mașini electrice, testate pe autostradă. Doar 17 au autonomie peste 300 km. Cine e campioană?

În consecință, mai multe asociații din Germania spun că se tem de riscul de accidente legate de diferența de viteză dintre mașinile electrice la viteze moderate și mașinile cu motor cu ardere internă la viteză mult mai mari.

Iar opinia e împărtășită și de Silke von Beesten, președintele Asociației germane de ajutorare a victimelor accidentelor rutiere.

"Diverse studii au demonstrat că încetinirea traficului duce la o reducere semnificativă a numărului de accidente mortale și de răniri grave ale participanților la trafic", a declarat Silke von Beesten.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te