SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
Producătorul a promis o autonomie garantată de 280 km cu un plin de baterie, dar iarna poștașii pot merge doar circa 110 km. Prin urmare, PostNord, poșta din Suedia, a anunțat că renunță la flota de 400 de mașini electrice și se întoarce la diesel.
Un scandal imens a început să se contureze în SUA. Potrivit unei acțiuni în instanță împotriva constructorului auto, dacă ai mașină electrică Tesla, ai kilometrajul „mânărit” din fabrică. Algoritmul ar fost făcut pentru cifre mai bune de autonomie și evitarea garanțiilor.
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo din anii 1980 cu 2 motoare și 540 cai putere. „Hot hatch”-ul care are sistem de propulsie pe 800 V, baterie de 70 kWh și 1.450 kg. Va fi produs în doar 1.980 exemplare și va costa peste 100.000 €.
Proprietarul unei Tesla Model S a dezvăluit cum a parcurs 1.900.000 km cu mașina sa electrică. Nu a avut mari probleme în afara faptului că a schimbat 14 motoare și 4 baterii.
Șah-mat, pe piața mașinilor electrice! Un producător chinez a inventat „Bateria de aur”. Are o capacitate de 75 kWh și se încarcă în 9 minute de la 10% la 80%, timp similar cu cel pierdut pentru plinul de benzină/motorină. Dar, are și o „problemă”.
Volkswagen a reușit să stabilească un record de autonomie cu un plin de baterie, cu o mașină electrică VW ID.7 Pro S. 941 km. Dar, există și un „dar”. Viteza medie a fost 29 km/h, iar testul a fost realizat pe circuit și nu în trafic real.
Frigul, se știe, e principalul dușman al bateriilor la drum lung. Iar când acesta se suprapune cu aglomerația din perioada vacanțelor de iarnă, chiar și în Suedia, care se laudă cu o infrastructură bună de încărcare, la stațiile de încărcare se pot forma cozi de kilometri.