Dacia Spring ar putea să nu intre pe lista mașinilor electrice subvenționate. E făcută în China

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.09.2022 - 18:17
Mașini electrice / Foto: Profimedia
Mașini electrice / Foto: Profimedia

Mașinile electrice fabricate în China și importate în Uniunea Europeană, precum Dacia Spring, Tesla Model 3/Y sau MG4, ar putea rămâne fără ecobonusurile de la stat în țările UE. Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a făcut o propunere în acest sens.

SHARE

Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a propus ca țările din Uniunea Europeană să limiteze subvențiile pentru achiziționarea de mașini electrice, gen „Rabla Plus”, la automobilele produse în Europa, după model american, pentru a proteja industria auto de pe „bătrânul continent”. 

La sfârșitul lunii august, administrația Biden a decis ca bonusul federal pentru mașini electrice și plug-in hybrid, în valoare de 7.500 de dolari, să fie acordat doar modelelor fabricate în SUA și cu baterii asamblate pe teritoriul american.

Citește și: 60.000 lei panourile fotovoltaice care te fac complet independent energetic. Cum iei bani de la stat

„Americanii își rezervă bonusurile pentru modelele produse pe pământ american. Vreau să deschid această discuție... Nu ar trebui să rezervăm bonusul ecologic pentru modelele produse în Franța sau în Europa? Trebuie să ne întrebăm!”, a declarat ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire.

„Trebuie să respectăm aceleași reguli, dacă vrem să ne apărăm industria, locurile de muncă și tehnologia”, a adăugat Le Maire, relatează automobile-magazine.fr.

Dacă propunerea ministrul francez de Finanțe va fi luată în calcul la nivelul UE, cei mai afectați vor fi producătorii chinezi, precum și constructorii auto europeni sau americani care fabrică modele electrice în China și le importă pe „bătrânul continent”. De exemplu, Dacia Spring, Tesla Model 3 și Tesla Model Y se aduc cu vaporul din China. Sigur, nici mașinile electrice fabricate în SUA, Tesla, Rivian, Hummer, etc. nu s-ar mai încadra în condițiile „Rabla UE”. 

Citește și: VIDEO S-au fript cu Tesla. La 300 km autonomie plătesc pe curent cât alimentarea la o mașină Diesel

În prezent, guvernul francez acordă, de exemplu, o subvenție de 6.000 de euro pentru achiziționarea unui vehicul electric cu un preț de achiziție sub 47.000 de euro, sumă ce va fi redusă la 5.000 de euro din 2023.

În România, ecobonusul Rabla Plus pentru mașini 100% electrice este de 45.000 lei (aprox. 9.000 euro) în 2022, dar, atenție, pentru a-l obține trebuie casat un „cazan”. Concret, dacă în 2021 puteați achiziționa o mașină electrică cu o reducere Rabla de până la 10.700 euro (primă de casare de 7.500 lei + ecobonus Rabla Plus), în 2022 statul dă maximum 46.500 lei (45.000 lei ecotichet + 1.500 lei ecobonus vechime peste 15 ani), adică, 9.300 euro.

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te