Mașinile electrice Dacia Spring, făcută de Renault, și Leapmotor T03, făcută de Stellantis sunt excluse de pe lista actualizată a vehiculelor care se califică pentru bonusul ecologic de 4.000 euro în Franța. Fiind produse în China, nu obțin scorul de mediu minim solicitat.
Fiecare constructor auto configurează mașinile și prețurile acestora în funcție de piață. Dar, o diferență de preț de 50% e ceva „inedit”. Dacia Spring e promovată la 10.240 € în Luxemburg, 10.590 € în Belgia și 16.900 € în România, deși românii nu sunt mai „bogați”.
Piața mașinilor electrice este în cădere în majoritatea țărilor, pe fondul reducerii sau a eliminării subvențiilor. Dar, în România, efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice cu 50% este foarte puternic. Vânzările au scăzut în aprilie cu 18% și în mai cu 46%.
Piața mașinilor electrice este în scădere în mai toate țările, din cauza prețurilor mari și a scăderii sau a eliminării subvențiilor. Dar, în România s-a prăbușit, a scăzut cu 36% în martie 2024, față de martie 2023, după ce Guvernul a tăiat prima Rabla Plus cu 50%.
Astăzi încep programele Rabla și Rabla Plus 2024 pentru persoanele fizice și juridice. Ecobonusul pentru mașini electrice nu mai e 10.200 euro, ci 5.100 euro. Și au fost modificate și alte prime, și praguri.