Criza COVID-19 Una caldă, două reci, pentru industria auto din România

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.09.2020 - 13:28

În primele 8 luni ale anului 2020, pe fondul pandemiei de COVID-19, producția totală de autoturisme în România a scăzut cu 22,15%, până la 247.029 unități, iar numărul mașinilor ieșite de pe poarta Dacia s-a diminuat cu 36,31%.

SHARE

Vestea bună este că, după lockdown, în lunile iulie și august, Dacia și Ford au turat motoarele și producția totală a crescut cu 9,6%, până la 59.496 unități, față de aceeași perioadă a anului trecut. Din acest total, Dacia revendică 33.378 unități, iar Ford, 26.118 unități.

Potrivit raportului Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), per total 2020, Dacia a produs 103.823 de SUV-uri Duster, 20.989 de Logan-uri, 14.407 de Sandero și 6.136 de Logan-uri MCV (break), iar la Craiova Ford a produs 101.674 de modele Puma și EcoSport.

Deși nu au fost comunicate date defalcate în ceea ce privește producția Puma și EcoSport, având în vedere creșterea producției Ford la Craiova cu circa 14%, față de același interval din 2019, se poate spune că aceasta se datorează clar celei mai eco și mai tehnologizate mașini făcută la ora actuală în România – Ford Puma.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.