Excrementele de păsări sunt extrem de dăunătoare pentru vopsea. Prin urmare, dacă ți-au „bombardat” porumbeii, ciorile sau pescărușii mașina, găinațul trebuie curățat urgent, pentru a nu lăsa pete sau „găuri” în lac.
Excrementele de păsări sunt extrem de dăunătoare pentru vopsea. Prin urmare, dacă ți-au „bombardat” porumbeii, ciorile sau pescărușii mașina, găinațul trebuie curățat urgent, pentru a nu lăsa pete sau „găuri” în lac.
Dacă ai o mașină decapotabilă cu acoperiș textil, eventual mai veche sau chiar de colecție, și nu mergi iarna cu ea, aceasta trebuie pregătită atent de hibernare. Anumite neatenții te pot costa scump.
Dacă pleci în vacanța de iarnă în decembrie și lași mașina parcată acasă sau la aeroport, specialiștii recomandă să deconectezi bateria. Sfatul e valabil pentru autovehiculele pe benzină, motorină și hybrid. În cazul mașinilor electrice, nu se poate face nimic.
Mulți șoferi, chiar și unii cu multă experiență, nu știu că mașinile moderne, mai ales cele pe benzină, se pot strica dacă nu li se face plinul corect. Mecanicii explică că problema e sistemul EVAP.
Schimbul de ulei de motor e esențial pentru a menține mașina în stare bună și, conform cărții tehnice, trebuie făcut la un anumit număr de kilometri (15.000, 20.000, etc.), în funcție de model, sau la un an. Dar șoferii care fac puțini kilometri se gândesc că pot face economie.
Tablete, laptop-uri, smartphone-uri cu încărcare rapidă... Specialiștii atrag atenția că nu toate gadget-urile pot fi încărcate directe la USB-ul mașinii, în caz contrar anumite sisteme ale automobilului putând da erori și, mai grav, sistemul electric se poate supraîncălzi.
În contextul ploilor torențiale, probabilitatea să întâlnești o porțiune de drum inundat cu mașina e foarte mare. Cum mașinile nu au funcție „submarin”, apa e un dușman redutabil pentru motoare și sistemele electrice. Iar mecanicii au câteva sfaturi ce te pot salva de cheltuieli.
Mulți spun, inclusiv producătorii, că mașinile electrice sunt mai ieftin de întreținut, având mai puține piese în mișcare și ne necesitând schimburi de ulei, antigel, etc. Și, este adevărat. Dar până se ajunge la reparații, unde calculele mecanicilor sunt clare.