Programul Rabla 2025 pentru mașini a fost suspendat de guvernul interimar Predoiu, în contextul crizei bugetare, și ar putea rămâne blocat în următorii 2 ani, potrivit unor surse oficiale din Guvernul Bolojan, citate de Antena 3. Românii și actorii din piața auto protestează.
Cum industria auto e în criză și oamenii nu au bani de mașini electrice, UE amână noile norme de emisii de CO2 mult mai drastice pentru trei ani. Producătorii scapă astfel de amenzile de miliarde de euro pe care trebuiau să le plătească din 2025.
Vin chinezii! După MG, Geely, BAIC, Lynk & Co, DFSK, Forthing, Leapmotor, etc., BYD, constructorul auto care în 2024 a devenit liderul mondial al producției de mașini electrificate, a intrat oficial pe piața din România. Pentru început, atacă cu 4 modele, 3 electrice și un PHEV.
Uită de BMW, Mercedes, Audi, Lexus etc.! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $, adică la circa o jumătate din prețul unui SUV premium cu „pedigree”, făcut de un producător reputat. Cea mai scumpă variantă ajunge la aproximativ 136.000 $.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.