Conform ADEME (Agenția pentru Mediu și Management al Energiei), care a studiat cu seriozitate problema impactului utilizării aerului condiționat, manual sau automat, vara asupra consumului de benzină, motorină sau energie electrică al mașinilor, lucrurile sunt foarte clare.
Citește și: Boala letală ascunsă în sistemele de aer condiționat: 5 morți și 108 cazuri. în New York
Cifrele și „secretele” pe care șoferii trebuie să le știe înainte să pornească aerul condiționat
Utilizarea aerului condiționat crește consumul cu 10% până la 20% pe șosele, drumurile naționale sau autostrăzi.
Iar în orașe, în special în ambuteiaje și pe distanțe scurte, AC-ul crește consumul cu 25% până la 35%.
Financiar, având în vedere că benzina sau motorina au ajuns la circa 8 lei/litru și kW-ul la stațiile de încărcare rapidă e circa 2,5 lei, la un consum mediu pentru o mașină compactă de, să spunem, 8 l/100 km ori 18 kW/100 în cazul electricelor, impactul este între 6,4 lei/100 km și 22,4 lei/100 km pentru termice și între 4,5 lei și 15,7 lei/100 km pentru electrice, în funcție de tipul de drum și stilul de condus.
Citește și: Mașina nu mai trage normal când dai drumul la aer condiționat? „Problema”, explicată de specialiști
Sfaturi de la specialiști pentru diminuarea consumului generat de aerul condiționat
În general, se recomandă să nu depășiți o diferență de temperatură de 6-8 grade între interior și exterior, ceea ce este, de asemenea, mai bine pentru sănătate.
Adică, dacă afară sunt 36 de grade Celsius, nu setați AC-ul pe 20 de grade, ci la o temperatură de circa 28-30 de grade.
De asemenea, specialiștii recomandă să nu lăsați aerul condiționat să funcționeze continuu, decât dacă este foarte cald și rulați în plin soare. Altfel, activați-l intermitent. Acest lucru nu numai că reduce consumul de combustibil, dar conservă și compresorul și îi prelungește durata de viață. În plus, veți limita apariția mirosurilor neplăcute în sistemul de aer condiționat.