Pentru familiile numeroase, familiile mixte și transportul grupurilor mici, mașinile cu 7 locuri sunt un pariu sigur. Dar, dacă acum 10-20 de ani piața era plină de fel de fel de astfel de modele, la ora actuală, dacă mai cauți și o motorizare diesel, oferta e foarte limitată.
Citește și: Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul
Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe
Când vine vorba de spațiu și/sau călătorii cu familia ori prietenii nimic nu este mai practic decât un autoturism cu 7 locuri. Prin urmare, ne-am uitat pe gamele producătorilor și am constatat că nu prea mai există prea multe alternative, mai ales diesel. Câteva monovolume, câteva SUV-uri și câteva utilitare făcute special cu aer familist de monovolum.
De exemplu, există Ford Tourneo Connect cu 7 locuri (4,5 m) și motor diesel 2.0 EcoBlue de 122 cai și Ford Grand Tourneo Connect cu 7 locuri (4,85 m) și motor diesel 2.0 EcoBlue de 122 cai. Prețurile pornesc de la circa 38.000 euro.
Citește și: VIDEO Top 5 cele mai sigure mașini în caz de accident testate de Euro NCAP. Care e cea mai „tare”
Renault oferă Grand Kangoo, versiunea lungă de 4,91 m, care este disponibilă cu 7 locuri. Paradoxal, acesta este disponibil doar cu micul motor diesel de 95 de cai, în timp ce Kangoo-ul scurt (4,49 m, maximum 5 locuri) beneficiază și de o versiune diesel de 115 cai putere. Prețul pleacă de la circa 30.000 euro.
Volkswagen Touran este ultimul dintre mohicanii monovolumelor diesel, cu motorul 2.0 TDI de 150 CP. Configurația sa cu 7 locuri și două scaune rabatabile sub podeaua portbagajului este opțională. Prețul pornește de la circa 50.000 euro.
Citește și: Veste proastă, pentru samsarii de mașini! UE vrea bază de date „ITP” comună cu kilometrajul
VW mai oferă și un SUV diesel cu 7 locuri, Tayron, de fapt un Tiguan alungit, cu motor 2.0 TDI de 150 CP. Prețul pleacă de la circa 55.000 euro.
Iar Skoda propune SUV-ul Kodiaq cu 7 locuri și motor diesel, „fratele” Tayron-ului. Prețul pornește de la circa 48.000 euro.
La BMW, rolul de „transportator” îi revine masivului X7 (prețul pleacă de la circa 110.000 euro), dar și fratelui său mai mic, X5 (prețul pleacă de la circa 100.000 euro), pentru care este oferit un pachet cu 7 locuri la un cost suplimentar.
Mercedes oferă două SUV-uri diesel cu 7 locuri, Mercedes GLB (prețul pleacă de la circa 50.400 euro) și Mercedes GLS (prețul pleacă de la circa 120.000 euro).
Și pentru a ține pasul cu lumea mărcilor premium, de anul trecut, Mazda oferă pe piața din Europa un SUV mare, Mazda CX-80 (4,99 m), disponibil în configurații cu 5, 6 sau 7 locuri, cu un motor diesel de 3.3 litri și 254 cai, cu șase cilindri și sistem mild-hybrid. Prețul pornește de la circa 57.000 euro.