Viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii. 5 tipuri de propulsie, pentru noul BMW X5



BMW consideră că viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii, iar evoluția pieței auto din ultima vreme confirmă acest lucru. Prin urmare, bavarezii pariază în continuare pe strategia câștigătoare a platformelor multi-energie și noul X5 va beneficia de 5 tipuri de propulsie.
Electrificarea forțată și rapidă a mașinilor generează o criză fără precedent în industria auto europenă.
După ce, în noiembrie 2024, șeful BMW a declarat că interzicerea motoarelor termice din 2035 în UE este o „greșeală uriașă” și că industria auto de pe „Bătrânul continent” s-ar putea înjumătăți din această cauză, iar acum câteva luni Oliver Zipse a criticat politica climatologică UE și a explicat de ce e un dezastru, deși constructorul bavarez a pariat pe o strategie câștigătoare, bazată pe platforme multi-energie, și se numără printre puținii producători cu istorie care vând bine pe piața mașinilor electrice, recent, BMW a anunțat detaliile viitorului BMW X5 „Neue Klasse”.
Citește și: Mașinile hybrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, în mare vogă după 125 de ani
Viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii. 5 tipuri de propulsie, pentru noul BMW X5
Benzină, diesel, hybrid, electric și... pe hidrogen. BMW nu riscă cu X5 „Neue Klasse”, care, probabil, își va face debutul în 2027-2028.
Noul SAV premium va fi primul automobil oferit cu 5 tehnologii diferite de propulsie, iar clienții vor decide care va merge mai bine.
"Prin lansarea noului BMW X5 cu o gamă de cinci variante de sisteme de propulsie, demonstrăm încă o dată poziţia noastră de lider ca pionier în tehnologie. Hidrogenul joacă un rol esenţial în decarbonizarea globală, motiv pentru care ne angajăm să promovăm această tehnologie", a declarat Joachim Post, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare, la un eveniment BMW din New York.
Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și „o greșeală uriașă“
Așadar, diversitatea produselor continuă să fie un factor-cheie de succes pentru BMW Group. Un portofoliu larg de sisteme de propulsie - care cuprinde motoare termice, plug-in hybrid, sisteme de propulsie electrice cu baterii şi, începând cu noul BMW iX5 Hydrogen în 2028, tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen - pune bazele pentru a îndeplini cu succes cerinţele şi nevoile variate ale clienţilor din întreaga lume, atât acum, cât şi în viitor.
Foto: BMW X5 „Neue Klasse” va dispune din 2028 de 5 tehnologii diferite de propulsie
Structurile flexibile de producţie şi nivelurile ridicate de competenţă în integrarea acestor soluții permit implementarea eficientă a acestei game de tehnologii de propulsie în noua gamă BMW X5 în ceea ce priveşte dezvoltarea, achiziţiile şi producţia.
Astfel, gama de modele BMW va include două tipuri de sisteme de propulsie electrice (cu baterii şi pile de combustie cu hidrogen) începând din 2028, subliniind aplicarea riguroasă a abordării deschise către tehnologie a mărcii.
Citește și: FOTO „Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie
BMW iX5 Hydrogen, de la flotă-pilot la producţia de serie
După ce a testat cu succes la nivel mondial, începând din 2023, o flotă-pilot de X5-uri pe pile de combustie cu hidrogen, noul BMW iX5 Hydrogen va intra pe piaţă în 2028 ca primul model de serie al mărcii alimentat cu hidrogen.
Citește și: Doi coloși auto arată că vehiculele pe hidrogen sunt o alternativă la mașinile electrice „clasice”
"Noul BMW iX5 Hydrogen va fi un BMW veritabil - pionier în clasa sa şi oferind plăcerea de a conduce tipică BMW", a declarat Michael Rath, vicepreşedinte BMW Group pentru Automobile cu Hidrogen.
Tehnologia de propulsie se bazează pe sistemul de pile de combustie de a treia generaţie, pe care BMW Group îl dezvoltă în colaborare cu Toyota Motor Corporation.
Acest progres tehnologic deschide calea pentru un sistem cu un design mai compact, care este, de asemenea, mai puternic şi mai eficient, crescând astfel autonomia şi puterea, reducând în acelaşi timp consumul de energie.
Centrele de competenţă ale companiei din München şi din uzina BMW Group din Steyr construiesc deja primele prototipuri. Alte componente ale sistemului de propulsie vor proveni de la uzina BMW Group din Landshut.
Citește și: Rolls-Royce a testat cu succes un motor de avion de linie alimentat cu hidrogen în loc de kerosen
Beneficiile tehnologiei alimentate cu hidrogen
Hidrogenul este recunoscut ca un purtător de energie promiţător pentru decarbonizarea globală. Acesta acţionează ca un mediu eficient de stocare pentru sursele de energie regenerabilă, contribuind la echilibrarea cererii şi ofertei şi permiţând o integrare mai stabilă şi mai fiabilă a surselor regenerabile în reţeaua energetică.
Hidrogenul este piesa lipsă pentru completarea puzzle-ului mobilităţii electrice, acolo unde sistemele de acţionare electrică pe baterii nu reprezintă o soluţie optimă.
Citește și: România nu poate dezvolta o reţea de distribuţie de hidrogen din cauza unui vid legislativ din 2008
Foto: Sistemul de propulsie BMW pe hidrogen
Iniţiativa HyMoS: Alianţă pentru consolidarea infrastructurii de hidrogen
Pe lângă dezvoltarea noului BMW iX5 Hydrogen, BMW este implicat activ şi în eforturile de extindere a reţelei de realimentare cu hidrogen.
Iniţiativa HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale - Mobilitate cu Hidrogen la Scară) a fost înfiinţată pentru a sprijini ecosistemele de hidrogen pentru mobilitate, în cooperare cu parteneri din industrie şi instituţionali.
Obiectivul acestei iniţiative este de a creşte viabilitatea economică a ecosistemelor de mobilitate pe bază de hidrogen prin punerea în comun a cererii pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv camioane, autobuze şi automobile. Acest lucru va contribui la atingerea unei distribuţii şi utilizări optime a staţiilor de hidrogen.
Iniţiativa sprijină proiectele existente ale ecosistemelor de hidrogen în atingerea întregului lor potenţial prin partajarea experienţelor între proiecte şi prin furnizarea de sprijin partenerilor din industrie.
O fază pilot a început cu sprijinul ecosistemelor existente din Germania şi Franţa pentru a aduna experienţe pentru implementare în alte zone metropolitane şi o potenţială extindere ulterioară în alte ţări.