Șeful Mercedes, Ola Källenius, avertizează asupra unui colaps al pieței ca urmare a interzicerii motorului cu combustie internă în UE, începând cu 2035.
Cu puțin timp înainte de eliminarea treptată a acestuia, el se așteaptă la un boom al vânzărilor de mașini pe benzină și solicită condiții realiste pentru mobilitatea electrică în locul unor date fixe pentru eliminarea treptată.
Citește și: Tesla a pierdut șefia pieței de mașini electrice în Europa în favoarea Volkswagen. BMW, pe locul 3
Șeful Mercedes cere oprirea trecerii la mașinile electrice. „Piața se va prăbuși. Ne lovim de zid”
Șeful producătorului german de automobile Mercedes-Benz și președinte în exercițiu al Asociației Europene a Constructorilor Auto (ACEA) s-a pronunțat împotriva interzicerii motoarelor cu combustie internă în Uniunea Europeană (UE) începând cu 2035. Dacă nu vor mai fi omologate mașini noi cu motoare cu combustie internă, piața auto europeană riscă să se prăbușească, a declarat Ola Källenius într-un interviu publicat luni în ziarul „Handelsblatt”.
Citește și: Trump oprește „Rabla pentru mașini electrice” în SUA. Economisește 16.000.000.000 $/an
Mercedes de ultimă generație - Foto: FB/Mercedes
Cererea de mașini pe motorină și benzină va crește
În același timp, el se așteaptă la o cerere mare pentru vehiculele cu motor cu ardere internă înainte de interzicere. „Asta nu ajută deloc clima”, a spus Källenius. El este în favoarea ideii de a nu stabili o dată concretă pentru renunțarea la motorul cu ardere internă, ci de a îmbunătăți condițiile pentru mobilitatea electrică.
Mercedes de veche generație - Foto: FB/Mercedes
În a doua jumătate a anului, vor fi revizuite normele UE privind protecția climei pentru industria auto. Sectorul solicită relaxarea în continuare a normelor, după ce termenul pentru îndeplinirea limitelor mai stricte privind emisiile de CO2 a fost deja prelungit. Comisia Europeană nu intenționează să renunțe la interzicerea motoarelor cu combustie internă. „Trebuie să fim realiști. Altfel, mergem cu viteză maximă spre un zid”, a avertizat Källenius.