De ce închide Pepco porțile în Austria. Sute de angajați rămân pe drumuri. "Pepco își trimite filiala din Austria în faliment", titrează presa locală. Intrarea transnaţionalei în Austria a avut loc recent: în urmă cu mai puțin de trei ani.
Gigantul polonez de reduceri Pepco își va închide în curând porțile în Austria. Compania își încetează toate operațiunile comerciale în această țară și va depune în curând cererea de faliment.
De ce închide Pepco porțile în Austria. Sute de angajați rămân pe drumuri
Sunt afectați 680 de angajați, din 73 de sucursale. Compania justifică mutarea spunând că nivelul așteptat de rentabilitate nu este atins în Austria.
Pepco a intrat în Austria acum doi ani și jumătate, când a preluat majoritatea magazinelor lanțului de retail de pantofi CCC. Compania oferă printre altele îmbrăcăminte, jucării, bunuri de uz casnic și mobilier la prețuri mici.
De notat că în mall-urile din România, unde Pepco este prezent, lanţul de retail de pantofi CCC este prezent separat, adică în ţara noastră preluarea nu a fost făcută.
Citeşte şi: Lidl retrage un nou produs de la vânzare. Clienții au fost anunțați să-l returneze. Este periculos
În ciuda „diverselor inițiative și schimbări structurale”, pentru a „aborda performanța operațională inadecvată”, Pepco a continuat să înregistreze pierderi, a scris compania. Din acest motiv, se va retrage din Austria și se va concentra pe piețele în care există oportunități de profit mai bune.
Foto: Profimedia Images
Compania a spus că va depune cererea de faliment în următoarele zile. Magazinele ar trebui să rămână deschise, pentru moment. Potrivit „Der Standard”, personalul din Austria a fost deja informat despre insolvența planificată, scrie vienna.at.
Citeşte şi: Ce poți să mănânci cu 10 lei pe zi în România. Meniul ”de supraviețuire la cel mai jos nivel”
Compania, cu sediul central în orașul Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați, în 19 țări europene, și are o rețea de peste 3.600 de magazine. Pe plan internațional, Grupul Pepco a înregistrat recorduri de vânzări, în anul financiar 2022/2023.
Vânzările au crescut cu peste 17%, până la 5,65 miliarde de euro, ca urmare a numeroaselor noi magazine deschise, care au multiplicat vânzările şi, prin urmare, profit. Profitul net a scăzut însă cu 41%, la 102 milioane de euro.