Până acum, aplicarea legii americane UFLPA, vechi de un an, care interzice importul de bunuri fabricate în regiunea Xinjiang, China, s-a concentrat în principal pe panouri solare, roşii şi îmbrăcăminte din bumbac.
Dar acum, componentele auto care pot include baterii litiu-ion, anvelope şi materiile prime majore pentru automobile, aluminiu şi oţel, sunt din ce în ce mai mult supuse reţinerii la graniţele SUA.
Citește și: Chinezii bagă spaima în constructorii de mașini electrice: Baterie care încarcă 400 km în 10 minute
O inspecţie sporită a produselor destinate fabricilor de asamblare auto de către Serviciul Vamal şi Protecţiei Frontierelor din SUA (CBP) ar putea semnala vremuri dificile pentru producătorii de automobile care vor avea nevoie de dovezi solide că lanţurile lor de aprovizionare nu au legături cu o regiune în care SUA consideră că autorităţile chineze au stabilit tabere de muncă forţată pentru uiguri şi alte grupuri minoritare musulmane.
China, evident, neagă orice abuz.
Aplicarea Legii de prevenire a muncii forţate a uigurilor (UFLPA) încetinește deja de peste un an dezvoltarea proiectelor de energie solară, deoarece panourile reţinute stau în depozitele din SUA, relatează News.ro, citând Reuters.
Citește și: VIDEO Unei mașini electrice chinezești i-a căzut bateria pe mijlocul străzii, în mers
Instalările de echipamente de energie solară pentru companiile de utilităţi au scăzut cu 31% anul trecut din cauza livrărilor limitate de panouri, potrivit grupului comercial al Asociaţiei Industrielor Energiei Solare din SUA, care a declarat că condiţiile s-au îmbunătăţit oarecum în acest an.
Atât energia solară, cât şi vehiculele electrice alimentate cu baterii sunt industrii critice în efortul administraţiei Biden de a îndepărta SUA de dependenţa de combustibilii fosili şi de a combate schimbările climatice.