În timp ce Trump e în război cu Beijingul pe taxe, Tesla lui Elon Musk se apucă să facă cea mai mare centrală electrică de stocare pe baterii din China. Proeictul e evaluat la peste 550 de milioane de dolari.
Dispozitive-spion au fost găsite în panouri fotovoltaice fabricate în China. E vorba de dispozitive de comunicații ascunse în invertoare și baterii, care pot afecta major rețelele electrice.
Producătorul chinez de mașini electrice BYD promite plinul pentru o autonomie de peste 400 de kilometri în 5 minute. Cum? Cu încărcare cu 1.000 kWh. Cele mai puternice stații de încărcare publice actuale sunt de 350-400 kWh.
Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, care a primit finanțări de peste 10 miliarde de euro pentru a pune „Bătrânul continent” pe harta marilor furnizori de acumulatori, a intrat oficial în faliment. Are 5.000 de angajați.
Analiștii visează la 50.000.000 mașini electrice în Europa până în 2030 și fac apologia modelelor V2G, ce pot fi folosite ca baterii pentru fotovoltaice, negând realitatea. Oamenii nu au bani de vehicule la priză, iar industria auto e în criză din cauza costurilor electrificării.