Semiîntuneric în „orașul luminilor“

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 14.09.2018 - 19:20

Pe 4 octombrie, Salonul Auto de la Paris, cel mai bătrân și mai vizitat salon auto din Europa, precum și unul dintre cele mai importante evenimente de acest tip din lume, alături de Frankfurt, Geneva, Tokyo și Detroit, îi va deschide porțile pentru public.

SHARE

Mai sunt câteva zile până la ediția 2018 a „Mondialului Automobilului“. Pe 2 octombrie, cel mai bătrân și mai vizitat salon auto din Europa, precum și unul dintre cele mai importante evenimente de acest tip din lume, alături de Frankfurt, Geneva, Tokyo și Detroit, își va deschide porțile pentru reprezentanții presei de specialitate și din 4 octombrie pentru publicul larg.
Cum Salonul Auto de la Paris aniversează 120 de ani, prima ediție având loc în 1898, „orașul luminilor“ ar fi trebuit, teoretic, să fie în mare sărbătoare și luat cu asalt de greii industriei. Dar, din păcate, nu este așa. „Mondialul“ 2018 este în semiîntuneric.

Newsweek România a făcut o selecție a celor mai importante premiere care vor străluci anul acesta la standuri, dar a notat și cel puțin zece brand-uri rezonante din industria auto care au spus „Pas“! 

Oh là là! Zece absenți de marcă

Ford, Mazda, Opel, Subaru, Volvo, Mitsubishi, Infiniti și Fiat-Chrysler (Alfa Romeo, Fiat, Jeep) au spus clar că nu vin la Paris 2018. Nici Nissan, o verigă puternică a grupului Renault, nu va fi prezent, motivând că nu are nimic nou de arătat. Iar ultima absență de marcă confirmată aparține Volkswagen. Bine, nici Lamborghini și Aston Martin nu vor veni oficial, ci prin dealerii locali.  Așa că numărul absențelor rezonante, ce pun în umbră ediția ce marchează împlinirea a 120 de ani a „Mondial de l’Auto“, se oprește la zece. 

Degeaba s-au străduit organizatorii să salveze aparențele, adoptând o serie măsuri menite să-i tenteze pe producători. Programul salonului a fost redus de la 16 zile la 11 zile, pentru a reduce costurile de chirie și logistică. Iar în complexul de la Porte de Versailles au fost create noi zone pentru tehnologie și test-drive. 

După ediția din 2016 a Salonului de la Paris, când numărul vizitatorilor a scăzut cu 14% față de 2014, până la 1.072.697 de oameni, inclusiv cei aproximativ zece mii de jurnaliști, și rezultatele asemănătoare de la alte evenimente de profil din ultimii doi ani, Salonul de la Geneva, singurul care are loc anual, a rămas cam singurul de la care construcorii importanți se codesc încă să lipsească. 

Cele mai importante premiere de la Paris 2018

Aflați pe teren propriu, constructorii francezi sunt pregătiți să atragă toate blițurile. Citroen va aduce SUV-ul C5 Aircross, alături de un concept . Iar DS, brandul premium disjuns din Citroen, va expune în premieră crossover-ul de clasă mică DS3 Crossback. La standul Peugeot va fi prezentă versiunea break a 508-ului, 508 SW, precum și varianta plug-in hybrid. Iar Renault  a anunțat că va oferi câteva surprize, fără a da mai multe informații. 

După numărul de noutăți și premiere, constructorii germani par să-și fi făcut cel mai temeinic lecțiile pentru „Mondialul Automobilului“ 2018.
Audi a confirmat noua generație A1, un rival direct pentru Mini, A4 facelift și noul A6 Allroad. Iar standul BMW va fi, cu siguranță, vedeta de necontestat a show-ului. În centrul atenției vor fi a șaptea generație BMW Seria 3 și noul BMW Z4. Noul Seria 3 Sedan este orientat spre o atitudine sportivă îmbunătăţită. Centrul de greutate este coborât cu aproximativ 10 milimetri faţă de modelul anterior, distribuţia sarcinii pe punţi este echilibrată în raportul optim 50:50, iar masa totală este mai mică cu până la 55 de kilograme. 

Totodată, nivelurile de rigiditate ale structurii caroseriei şi ale prinderilor suspensiei - atât de importante pentru reglajul direcţiei şi acustica rulării - au fost îmbunătăţite semnificativ. În premieră pentru BMW, noul „treiar“ vine cu amortizoare cu răspuns variabil în funcţie de cursă.  Acestea sigură un răspuns continuu şi progresiv în raport cu cursa arcului respectiv, devenind tot mai rigide pe măsură ce cursa suspensiei creşte. Iar noul Z4 îşi propune să redefinească, încă o dată, segmentul roadster. 

Faruri aliniate vertical, grilă BMW a radiatorului cu design tip plasă, capotă care se extinde peste roţi precum la automobilele sport, air breathers mari în pasajele roţilor frontale şi spoiler distinctiv integrat în capota spate - toate acestea contribuie la aspectul caracteristic al noului BMW Z4. 

De asemenea, bavarezii aduc la Paris a patra generație a SUV-ului X5, care impresionează prin gama largă de inovaţii şi reprezintă cea mai convingătoare întruchipare de până acum a amprentei Sports Activity Vehicle (SAV) familiare: abilitatea de a se aventura în off-road combinată cu talentul pentru plăcere dinamică a condusului. De la standul BMW nu va lipsi spectaculosul Seria 8 Coupé, iar divizia BMW i pregătește un i3 surpriză. 

Mercedes a ales „orașul luminilor“ pentru prima ieșire în public a versiunii sedan a lui A Klasse. Iar conceptul electric Mercedes EQ C va fi și el în centrul atenției. Nu în ultimul timp, Porsche va prezenta la Paris noul 911 și Macan facelift. 

Chiar dacă Volkswagen va absenta, din grup, pe lângă Audi, va fi prezentă Skoda, cu primul SUV „RS“ din istoria mărcii. Acronimul„RS“ marchează cele mai sportive modelele Škoda de serie încă din anul 2000, iar Kodiaq RS, disponibil opţional cu şapte locuri, este pus în mişcare cel mai puternic motor diesel de serie Škoda – 239 de cai putere.

Vedeta de peste ocean, din Japonia, la Paris 2018 va fi noul Suzuki Jimny, urmașul de drept al „temutului“ Samurai. Cu un design retro și capacități off-road neștirbite, noul Jimny ar putea fi un nou bestseller. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te