Criza din industria auto, provocată mai ales de electrificarea rapidă, atinge cote din ce în ce mai alarmante. Zeci de mii de angajați sunt în pericol. Al 2-lea mare producător european se clatină puternic, de exemplu, și guvernul italian vrea să intervină.
„Revoluția“ electrică a fost și este cumpărată la un preț mare. De la industrie cu investiții enorme, de la state cu subvenții și de la clienți cu prețuri mari.
Un „bunic” de 87 de ani al mașinilor FIAT a fost înmatriculat luna trecută la Iași.
Disperat că electricele nu se vând, Fiat reia producția „Logan-ului diesel”. Modelul de 4,5 metri lungime, 5 locuri și portbagaj de 520 litri are un preț de pornire de 16.900 € în Franța, de exemplu, adică echivalent cu cel al mini-citadinei electrice „low-cost” Dacia Spring.
Stellantis oprește producția mașinii electrice Fiat 500e în fabrica sa din Torino. Nu o cumpără nimeni. De menționat, producția vechiului Fiat 500 cu motoare termice s-a încheiat în această vară deoarece nu îndeplinea normele de securitate cibernetică.