Cum prețurile automobilelor au explodat și mulți europeni au probleme cu banii, cererea de mașini noi în Europa e din ce în ce mai slabă. Stellantis, de exemplu, oprește producția în 6 uzine din Europa și trimite mii de oameni în șomaj tehnic.
Cum prețurile automobilelor au explodat și mulți europeni au probleme cu banii, cererea de mașini noi în Europa e din ce în ce mai slabă. Stellantis, de exemplu, oprește producția în 6 uzine din Europa și trimite mii de oameni în șomaj tehnic.
Producătorul auto Stellantis, aflat în spatele brandurilor Vauxhall, Jeep și Fiat, susține că tarifele lui Donald Trump l-au costat 300 de milioane de euro.
Industria auto este în criză, mai ales din cauza costurilor electrificării. Producția Stellantis în Italia (Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Abarth), de exemplu, a scăzut în 2024 până la cel mai mic nivel din ultimii 68 de ani.
Criza din industria auto, provocată mai ales de electrificarea rapidă, atinge cote din ce în ce mai alarmante. Zeci de mii de angajați sunt în pericol. Al 2-lea mare producător european se clatină puternic, de exemplu, și guvernul italian vrea să intervină.
Stellantis oprește producția mașinii electrice Fiat 500e în fabrica sa din Torino. Nu o cumpără nimeni. De menționat, producția vechiului Fiat 500 cu motoare termice s-a încheiat în această vară deoarece nu îndeplinea normele de securitate cibernetică.
Până nu cu mulți ani în urmă, în general, automobilul nu era privit doar ca un mijloc de transport între punctele „A“ și „B“ și nu era apreciat doar după numărul și dimensiunile display-urilor de la bord sau funcțiile de condus autonom.
Șeful Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, etc.), Carlos Tavares, avertizează că reducerea artificială a prețurilor mașinilor electrice, pentru a stimula cererea care a încetinit, s-ar putea transforma „într-o baie de sânge” pentru constructorii auto.
Giovanni „Gianni" Agnelli, alias „L'Avvocato”, celebrul fost acționar principal și șef al constructorului auto Fiat, a murit acum 20 de ani, dar moștenirea sa continuă să fie disputată de fiica sa Margherita și trei dintre copiii acesteia, inclusiv de actualul șef al Ferrari.