Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, se adâncește continuu. Chinezii concediază 3.000 de angajați Volvo din Suedia, ca urmare a programului de restructurare anunțat luna trecută. Majoritatea sunt „gulere albe”, adică specialiști de birou.
Cumpărătorul unui Volvo la mâna a doua a ajuns să plătească aproape încă o dată aceiași bani pe reparații. Cazul a ajuns pe masa judecătorilor, cumpărătorul cerându-și banii înapoi.
Constructorul chinez de mașini electrice BYD și Mercedes au creat împreună marca premium Denza în China, prin 2014. Între timp, însă, BYD a preluat total Denza de la Mercedes și acum atacă cu ea piața de mașini premium din Europa.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.
Piața de mașini premium din România a mers bine în 2024. BMW și-a păstrat poziția de lider și a atins un nou record, cu 4.895 unități înmatriculate. SUV-ul X5 a rămas „best seller”, dar, interesant, românii au cumpărat mai multe limuzine Seria 7 ca austriecii.