Constructorul chinez de mașini electrice BYD și Mercedes au creat împreună marca premium Denza în China, prin 2014. Între timp, însă, BYD a preluat total Denza de la Mercedes și acum atacă cu ea piața de mașini premium din Europa.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.
Piața de mașini premium din România a mers bine în 2024. BMW și-a păstrat poziția de lider și a atins un nou record, cu 4.895 unități înmatriculate. SUV-ul X5 a rămas „best seller”, dar, interesant, românii au cumpărat mai multe limuzine Seria 7 ca austriecii.
Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Mașină nouă sau second bună, de maximum 2-4 ani vechime și cu rulaj mic certificat? Cu prețuri de bază între 23.000 € și 29.500 €, Dacia Bigster intră pe un teren „periculos”. La aceeași bani, găsești și un SUV premium echivalent, cu garanție, „nemăscărit” de samsari.