Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 12.12.2021 - 09:25
Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia. / Foto: europe.autonews.com
Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia. / Foto: europe.autonews.com

Sectorul auto european a devenit prea dependent de Asia şi alte regiuni pentru aprovizonarea cu componente vitale, precum semiconductorii şi celulele de baterii, a declarat preşedintele în exerciţiu al Bosch, unei publicaţii germane, transmite Reuters.

SHARE

Cipurile şi celulele de baterii au devenit unele dintre cele mai importante componente în era vehiculelor electrice şi autonome, obligând producătorii de automobile să depindă de furnizorii asiatici, industria locală fiind lentă în dezvoltatea capacităţii de producţie.

”Da, am devenit prea dependenţi de alte regiuni şi este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat preşedintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârşitul anului, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Citește și: VIDEO Coproducția cu participare românească „Quo Vadis, Aida?", cel mai bun film european în 2021

„Nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor”

”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanţul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.

Firmele germane au evidenţiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenţionează să construiască şase fabrici mari de celule de baterii, cu parteneri, în Europa, până în 2030.

Citește și: „Țiplă, kilometri reali”: 5 mașini daună totală din SUA, fără drept de înmatriculare, confiscate

Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidenţiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenţii pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent.

Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în Germania, cea mai mare investiţie a sa vreodată, în timp ce echipează cele mai noi maşini electrice şi autonome.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te