Acum mai bine de 20 de ani, în 2002, uzina Ford de la Vsevolozhsk, din regiunea Leningrad, a fost prima fabrică de automobile din Rusia deținută de un proprietar străin. Ocupă o suprafață de circa 26 de hectare și, până la începutul anului 2022, a asamblat modele Ford Focus, în toate tipurile de caroserie, și Ford Mondeo sedan, cu 4 uși. De asemenea, în aceeași „curte” se află și o fabrică de piese auto a unui producător sud-coreean, Sungwoo Hitech.
După declanșarea războiului din Ucraina de către Vladmir Putin, constructorul american Ford s-a retras din Rusia începând cu 1 martie 2022, ca și majoritatea celorlalți producători occidentali.
În lipsă de opțiuni, recent, rușii care au preluat administrarea platformei de la Vsevolozhsk au închiriat fostele hale în care se făceau mașini și piese unei firme din industria lemnului, potrivit world-today-news.com.
Înainte de războiul din Ucraina, pe piața din Rusia activau 60 de mărci străine de automobile. La sfârșitului anului 2022, mai erau doar 11, relatează Kommersant.