Grupul Volkswagen închide pentru prima dată în ultimii zeci de ani o uzină în Europa, pe cea din Bruxelles, unde se face modelul electric Audi Q8 e-tron, în februarie 2025, din cauza crizei electrificării. Dar, a inaugurat deja o fabrică de mașini electrice în China.
Șomaj tehnic în premieră, în 125 ani, la una dintre cele mai vechi fabrici auto din Germania și din întreaga Europă. 1.600 oameni sunt vizați de măsura adoptată din cauza vânzărilor slabe, mai ales ale modelelor electrice.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, e în derivă. Închide uzina istorică de la Bruxelles, care făcea Beetle în anii 1950 și acum produce Audi Q8 e-tron. Costurile ridicate, mai ales cu electrificarea, și vânzările slabe i-au redus profitul cu 63,7% în T3 2024.
Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia, pe care Grupul Volkswagen se gândește să o închidă din cauza vânzărilor slabe ale modelului Q8 e-tron.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, ia în calcul în premieră închiderea de fabrici în Germania, în urma asaltului mașinilor chinezești pe piață, cu prețuri mai mici, și mai ales al celor electrice.