Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.07.2025 - 14:00
Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025 - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025 - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025 - Foto: jato.com
Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025 - Foto: jato.com

Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.

SHARE

În primele 6 luni din 2025, în Europa au fost înmatriculate un număr de 6.844.426 de mașini noi, în scadere cu 0,3% față aceeași perioadă din 2024, conform datelor Jato.

Iar din totalul autoturismelor înmatriculate în UE în S1 2025, 327.712 au fost mașini chinezești (+91%).

„Prețurile ridicate, tensiunile geopolitice și economice cu partenerii comerciali ai Europei și realitatea pieței post-pandemice se află în spatele declinului”, a explicat Felipe Munoz, analist global la Jato Dynamics, adăugândcă „Europa de Vest a pierdut echivalentul a peste 2,5 milioane de unități de vânzări anuale începând cu 2019”.

Citește și: Mașinile electrice chinezești, „spioni” pe 4 roți. Armata Israeliană a interzis mai multe modele

Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025

Mărcile auto chinezești au înregistrat o cotă de piață record în iunie 2025 și au depășit cota de 5% în Europa, în primele 6 luni din 2025, potrivit datelor Jato

Pe măsură ce piața europeană a automobilelor noi s-a restrâns, concurența s-a intensificat - în mare măsură în detrimentul producătorilor auto europeni, japonezi, coreeni și americani.

Citește și: VIDEO Mașinile chinezești, slabe? 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5 stele Euro NCAP

În schimb, cota de piață a mărcilor auto chinezești în S1 2025 aproape s-a dublat în comparație cu perioada corespunzătoare din 2024, atingând un nou record de 5,1%. Volumul acestora a crescut cu 91%.

De la începutul anului până în prezent, mărcile chinezești au ajuns la mică distanță de Mercedes, cu o cotă de 5,2%, și înaintea Ford, cu 3,8%. Iar combinate, mărcile auto chinezești au depășit vânzările Mercedes în iunie.

Citește și: EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales

Cinci producători auto din China conduc ofensiva asupra pieței auto europene

Cinci producători auto din China conduc această creștere rapidă: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor și Xpeng.

BYD, care a fost deosebit de agresiv în strategia sa de prețuri, a înregistrat 70.500 de unități în S1 2025 - o creștere anuală de 311%. Numai în luna iunie, BYD a înmatriculat 15.565 de unități, intrând în topul celor mai vândute 25 de mărci și depășind Suzuki, Mini și Jeep. BYD Seal U a fost, alături de Volkswagen Tiguan, cel mai bine vândut PHEV în Europa în iunie și al treilea în S1 2025.

Mărcile Jaecoo și Omoda, ambele parte a Chery, au înregistrat, de asemenea, progrese substanțiale, deși acestea nu s-au datorat gamei lor electrice. SUV-urile plug-in hybrid au reprezentat 29% din înmatriculările lor lunare combinate în iunie, în timp ce modelele ICE tradiționale au reprezentat aproape două treimi (63%) din total.

Jaecoo 7 a fost al 9-lea cel mai bine vândut PHEV din Europa în iunie.

Leapmotor a vândut peste 8.300 de unități numai în luna iunie - în mare parte datorită popularității mașinii de oraș T03 și a SUV-ului C10.

Iar Xpeng a devenit cea mai de succes marcă auto chineză high-end în Europa în 2025, cu 8.338 de unități înmatriculate în prima jumătate a anului. Creșterea sa a fost determinată de cererea puternică pentru SUV-ul G6, care a reprezentat 5.615 din aceste înmatriculări.

În timp ce mărcile auto chineze și-au continuat ascensiunea remarcabilă, unii dintre cei mai mari jucători din industrie au cedat cote de piață.

Stellantis a înregistrat cea mai mare scădere în primele 6 luni ale anului, cota sa de piață scăzând de la 16,7% la 15,3% de la an la an. De fapt, grupul a înregistrat cel mai scăzut volum de înmatriculări în S1 în Europa-28 de la crearea sa în 2021.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te