Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.
Electrificarea naște „monștri”! Prima mașină electrică Ferrari, programată să fie prezentată în octombrie 2025, se pare că va avea la bază o platformă tehnică „Made in China”.
Panică la Dacia? Spring nu mai e cea mai ieftină mașină electrică de pe piața din Europa. Un model chinezesc a fost ieftinit cu 4.000 €. Iar în Franța, de exemplu, Dacia oferă un discount de 2.000 € pentru Spring, dar și așa mașina e mai scumpă cu 2.000 €.
Producătorii auto din China „atacă” România. Trei mărci de mașini electrice, Leapmotor, parte a grupului Stellantis, Geely și Lynk & Co (brandul premium al Geely) au fost lansate oficial pe piața autohtonă în doar câteva zile.