Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
În timp ce țările occidentale se concentrează pe amenințarea mașinilor electrice chinezești, constructorii auto chinezi se luptă să inunde lumea, mai ales piețele emergente și de rang secundar, cu mașini pe benzină pe care nu le mai pot vinde în China.
Chinezii de la BYD atacă în forță și piața plug-in hybrid din România. Au lansat SEAL 5 DM-I, model echivalent cu Skoda Octavia, de exemplu, și SEAL 6 DM-I, un fel VW Passat, cu autonomii totale de până la 1.050 km și, respectiv, de până la 1.505 km (WLTP).
Conglomeratul Berkshire Hathaway, deţinut de miliardarul Warren Buffett, a vândut toate acţiunile deţinute la BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice (EV), conform unui document depus la Bursa de la Hong Kong, încheind investiţia începută în urmă cu 17 ani.
Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.
Specialiștii Ministerului Apărării din Israel au ajuns la concluzia că mașinile electrice chinezești pot fi „spioni” pe 4 roți, pe modelul aplicaţiei chinezești de inteligenţă artificială DeepSeek care fură datele utilizatorilor și le transferă pentru prelucrare în China.
Imagini din satelit arată că fabrica de mașini electrice de 4.500.000.000 $ a chinezilor de la BYD din Ungaria, aflată la circa 100 kilometri de granița cu România, care va începe producția până la sfârșitul anului 2025, este uriașă. Inițial, s-a vorbit de 10 ha. Are însă 300 ha.
Constructorul chinez de mașini electrice BYD și Mercedes au creat împreună marca premium Denza în China, prin 2014. Între timp, însă, BYD a preluat total Denza de la Mercedes și acum atacă cu ea piața de mașini premium din Europa.