China este în frunte când vine vorba de tehnologia vehiculelor electrice - ceea ce are implicații enorme asupra securității naționale pentru SUA
China este în frunte când vine vorba de tehnologia vehiculelor electrice - ceea ce are implicații enorme asupra securității naționale pentru SUA
Producătorul auto chinez BYD, cel mai mare constructor de mașini electrificate din lume, a anunțat primul recall masiv. 115.000 de mașini sunt chemate în service pentru probleme cu bateriile.
În încercarea de a stopa invazia mașinilor electrice chinezești mai ieftine din cauza sprijinului acordat de stat producătorilor și nerespectării normelor de mediu, UE a introdus din toamna lui 2024 taxe de import uriașe. Chinezii s-au adaptat, însă, și atacă altfel, cu hibride.
O mașină electrică BYD în modul autonom, care a scăpat, se pare, de sub controlul creierului electronic, s-a învârtit de zeci de ori, în viteză, într-o parcare, panicându-i pe ceilalți participanți la trafic. Imaginile postate pe rețelele de socializare au devenit virale.
Gamă de modele mică și îmbătrânită, val de dezaprobare a acțiunilor și mesajelor politice ale lui Elon Musk și lipsă de bani. S-a terminat supremația mașinilor electrice Tesla în Europa. Chinezii de la BYD au preluat prima poziție pe piața europeană a automobilelor pe baterii.
Vin chinezii! După MG, Geely, BAIC, Lynk & Co, DFSK, Forthing, Leapmotor, etc., BYD, constructorul auto care în 2024 a devenit liderul mondial al producției de mașini electrificate, a intrat oficial pe piața din România. Pentru început, atacă cu 4 modele, 3 electrice și un PHEV.
Ungaria aduce patru investitori, care bagă miliarde de euro în fabrici, construite toate la câteva zeci de kilometri de frontiera cu România.
Trump a pornit războiul economic cu China, crescând taxele vamale pentru produsele aduse în SUA din această țară. În paralel, însă, se pare că se profilează o alianță între Tesla lui Musk și chinezii de la BYD pentru a lupta împotriva mașinilor pe benzină, „inamicul comun”.