Un accident în lanț, la viteză redusă, în care au fost implicate 4 mașini electrice chinezești Xiaomi SU7 ce făceau parte dintr-un alai de nuntă, a devenit viral pe rețelele de socializare și a generat întrebări în ceea ce privește eficiența sistemului de frânare automată.
Imagini din satelit arată că fabrica de mașini electrice de 4.500.000.000 $ a chinezilor de la BYD din Ungaria, aflată la circa 100 kilometri de granița cu România, care va începe producția până la sfârșitul anului 2025, este uriașă. Inițial, s-a vorbit de 10 ha. Are însă 300 ha.
Un constructor auto din China cu ambiții premium și sportive în Europa a prezentat la Salonul Auto de la Shanghai 2025 rivalul său pentru Porsche 911. E 100% electric, are direcție pe fire (steer-by-wire), fără legătură mecanică, și știe să facă „crab walk”.
Uită de BMW, Mercedes, Audi, Lexus etc.! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $, adică la circa o jumătate din prețul unui SUV premium cu „pedigree”, făcut de un producător reputat. Cea mai scumpă variantă ajunge la aproximativ 136.000 $.
Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.