Imagini cu o mașină electrică chinezească Nio EC6, care s-a rupt, pur și simplu, în urma unui accident pe autostradă, au devenit virale pe rețelele de socializare. Din fericire, cei doi pasageri au scăpat nevătămați.
Imagini cu o mașină electrică chinezească Nio EC6, care s-a rupt, pur și simplu, în urma unui accident pe autostradă, au devenit virale pe rețelele de socializare. Din fericire, cei doi pasageri au scăpat nevătămați.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării și concurența neloială a mașinilor chinezești, se adâncește continuu. „Motorul Europei”, Germania, s-a gripat. A dat afară circa 50.000 de angajați în 2025.
Inventatorul mașinii de serie, gigantul Ford, e îngrijorat de forța industriei auto din China. Șeful Ford a declarat că producătorii auto din China „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”.
Un raport al Comisiei pentru Afaceri Economice din senatul Franței arată că industria auto din hexagon a intrat într-o criză profundă din cauza costurilor electrificării și a concurenței neloiale din China. Iar senatorii francezi propun o serie de măsuri-șoc de salvare.
Un accident în lanț, la viteză redusă, în care au fost implicate 4 mașini electrice chinezești Xiaomi SU7 ce făceau parte dintr-un alai de nuntă, a devenit viral pe rețelele de socializare și a generat întrebări în ceea ce privește eficiența sistemului de frânare automată.
Imagini din satelit arată că fabrica de mașini electrice de 4.500.000.000 $ a chinezilor de la BYD din Ungaria, aflată la circa 100 kilometri de granița cu România, care va începe producția până la sfârșitul anului 2025, este uriașă. Inițial, s-a vorbit de 10 ha. Are însă 300 ha.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Putin s-a supărat că rușii au cumpărat peste 1.000.000 de mașini chinezești noi și că mărcile din China au ajuns la o cotă de piață de 63% în Rusia în 2024. Le-a pus taxă de 667.000 de ruble, echivalentul a 7.500 $.