SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
Inventatorul mașinii de serie, gigantul Ford, e îngrijorat de forța industriei auto din China. Șeful Ford a declarat că producătorii auto din China „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”.
Specialiștii Ministerului Apărării din Israel au ajuns la concluzia că mașinile electrice chinezești pot fi „spioni” pe 4 roți, pe modelul aplicaţiei chinezești de inteligenţă artificială DeepSeek care fură datele utilizatorilor și le transferă pentru prelucrare în China.
Un accident în lanț, la viteză redusă, în care au fost implicate 4 mașini electrice chinezești Xiaomi SU7 ce făceau parte dintr-un alai de nuntă, a devenit viral pe rețelele de socializare și a generat întrebări în ceea ce privește eficiența sistemului de frânare automată.
Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Cum frigul și vitezele superioare sunt principalii dușmani ai bateriilor, 24 de mașini electrice „Made in China” au fost testate iarna, în trafic real, cu la viteze medii de 70 km/h și 40 km/h. Doar 11 au reușit să meargă 300 km.
Războiul din Ucraina este bucuria chinezilor. Mai precis, a producătorilor auto din China. Piața auto din Rusia a ajuns la 1,57 milioane de automobile noi în 2024, crescând cu 48,4% față de 2023, și a fost inundată de mașini „Made in China”. Lada și-a păstrat însă prima poziție.