Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.
Specialiștii Ministerului Apărării din Israel au ajuns la concluzia că mașinile electrice chinezești pot fi „spioni” pe 4 roți, pe modelul aplicaţiei chinezești de inteligenţă artificială DeepSeek care fură datele utilizatorilor și le transferă pentru prelucrare în China.
Un accident în lanț, la viteză redusă, în care au fost implicate 4 mașini electrice chinezești Xiaomi SU7 ce făceau parte dintr-un alai de nuntă, a devenit viral pe rețelele de socializare și a generat întrebări în ceea ce privește eficiența sistemului de frânare automată.
Imagini din satelit arată că fabrica de mașini electrice de 4.500.000.000 $ a chinezilor de la BYD din Ungaria, aflată la circa 100 kilometri de granița cu România, care va începe producția până la sfârșitul anului 2025, este uriașă. Inițial, s-a vorbit de 10 ha. Are însă 300 ha.
Un constructor auto din China cu ambiții premium și sportive în Europa a prezentat la Salonul Auto de la Shanghai 2025 rivalul său pentru Porsche 911. E 100% electric, are direcție pe fire (steer-by-wire), fără legătură mecanică, și știe să facă „crab walk”.