FOTOREPORTAJ de la cel mai mare eveniment pentru mașini clasice, Concorso d’Eleganza Villa d’Este

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.06.2023 - 15:39
Premiul Coppa d’Oro Villa d’Este - Best of Show 2023, acordat prin votul publicului, a fost obținut de un Ferrari 250 GT Spyder California din 1961
La Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, BMW a profitat de ocazie pentru a prezenta în premieră modială Concept Touring Coupé
Premiul Concorso d’Eleganza Design Award (pentru concepte & prototipuri, prin votul publicului) a fost obținut în acest an de un Pagani Huayra Codalunga din 2022.

Cu o istorie de peste 90 de ani, prima ediție fiind organizată în 1929, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, cel mai important și exclusivist eveniment de profil din lume pentru autovehiculele clasice, alături de Pebble Beach din SUA, nu a trădat nici anul acesta așteptările.

SHARE

Mai mult, pe malul Lacului Como a fost creată o adevărată punte între trecut și viitor, Rolls-Royce etalându-și primul model 100% electric din istorie și BMW aducând un omagiu automobilului coupé cu două locuri prin reinventarea „pantofului clovnului“

În perioada 19-21 mai, grădinile minunate ale Grand Hotel Villa d’Este și spectaculoasa Villa Erba de pe marginea Lacului Como din Italia au fost din locul de întâlnire al celor mai spectaculoase mașini clasice din lume, al colecționarilor, artiștilor restauratori și pasionaților de automobile cu poveste.

Aproximativ o sută de automobile legendare s-au duelat pentru premiul cel mare, „BMW Group Trophy - Best of Show“, și pentru titlurile de frumusețe din cele opt clase de concurs.

Nu în ultimul rând, Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 a găzduit două aniversări: „Porsche la 75 de ani: Incursiune în catalogul emblematic şi excentric al legendei din Stuttgart“ şi „Un secol de cursă de 24 de ore de la Le Mans: Eroii celei mai faimoase întreceri din lume“.

Marele câștigător: Duesenberg SJ Speedster

Marele câștigător al Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 a fost un Duesenberg SJ Speedster din 1935, venit pe malul Lacului Como tocmai din Statele Unite, al cărui design al caroseriei a fost creat de Gurney Nutting.

Alături de trofeul strălucitor, proprietarul mașinii câştigătoare, desemnată de juriul specializat al Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a primit şi un model unic de 1815 Chronograph din aur alb. Ceasul rafinat a fost creat de A. Lange und Söhne exclusiv pentru câştigătorul „Best of Show“.

Premiul Coppa d’Oro Villa d’Este - Best of Show 2023, acordat prin votul publicului, a fost obținut de un Ferrari 250 GT Spyder California din 1961, care a venit la Concorso d’Eleganza Villa d’Este tocmai din Hong Kong - Keybridge Collection. Prețul unei astfel de bijuterii este de circa 18 milioane de euro.

În anii 1930, Duesenberg a fost mașina preferată a multor vedete, precum Gary Cooper, Clark Gable, Greta Garbo sau James Cagney.

Fondatorii companiei, Fred şi August Düsenberg, au emigrat în SUA din Westfalia, Germania, în 1880. Rapid, datorită succeselor în motorsport, numele le-a devenit celebru, iar marca de automobile Duesenberg, scrisă acum cu „ue“, s-a poziţionat în partea superioară a pieţei printr-o serie mică de modele exclusive.

Încoronarea a venit în 1932, cu modelul extravagant Duesenberg SJ. Spectaculosul și masivul automobil dispune de până la 320 CP, când pornește compresorul, și, la vremea lui, putea atinge o viteză maximă de aproximativ 220 km/h. 

Coppa d’Oro Villa d’Este, votul publicului: Ferrari 250 GT Spyder California din 1961

Coppa d’Oro Villa d’Este, trofeul acordat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este prin votul publicului prezent, a mers în 2023 către un Ferrari 250 GT Spyder California  din 1961, cu caroseria semnatăPininfarina/Scaglietti. Mașina a venit la concurs dintr-o colecție din Hong Kong.

Un alt punct culminant al ediției 2023 a festivalului de eleganţă şi frumuseţe atemporală pe patru roţi de pe marginea Lacului Como a fost acordarea pentru prima dată a Trofeo Il Canto del Motore, pentru cea mai frumoasă acustică a unui motor.

Celebra cursă de anduranță de 24h de la Le Mans aniversează 100 de ani în 2023. La Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 a avut o secțiune dedicate, animate de mașini de curse care au performat de-a lungul anilor

Jonas Kaufmann, unul dintre cei mai mari tenori ai vremurilor noastre, a înmânat premiul lui Christophe Count d’Ansembourg din Belgia ca un omagiu pentru acustica impresionantă a modelului său Porsche 917 K din 1970.

De asemenea, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, două clase de premiere au fost dedicate aniversărilor impresionante ale culturii auto: „Porsche la 75 de ani: Incursiune în catalogul emblematic şi excentric al legendei din Stuttgart“ şi „Un secol de cursă de 24 de ore de la Le Mans: Eroii celei mai faimoase întreceri din lume“.

De asemenea, a fost organizată o expoziţie pentru marcarea celor 100 de ani ai cursei de 24h de la Le Mans cu maşini de curse legendare dintr-un întreg secol. 

Reinventarea „pantofului clovnului“, un omagiu bavarez adus automobilului coupe cu două locuri

Bavarezii au obiceiul să se joace din când în când cu designul și să șocheze.

În 1997, de pildă, BMW a lansat modelul Z3 M Coupe, care a fost poreclit „pantoful clovnului“.

Iar la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, BMW a profitat de ocazie pentru a prezenta în premieră modială Concept Touring Coupé, un model unicat, cu două locuri și acoperiș rigid, în stil Zagato, pentru cei familiarizați cu modelele coupe create de celebra casă de design din Italia pentru constructori precum Aston Martin, Alfa Romeo, sau Maserati.

La Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, BMW a profitat de ocazie pentru a prezenta în premieră modială Concept Touring Coupé, un model unicat, în stil Zagato, care aduce un omagiu automobilului coupe cu două locuri și acoperiș rigid

BMW Design a reimaginat forma tradiţională a caroseriei unei maşini sport elegante, oferind automobilului un concept shooting brake. „BMW Concept Touring Coupé celebrează plăcerea de a conduce originală“, a declarat Domagoj Dukec, directorul BMW Design.

„Un automobil extrem de emoţionant ca acesta arată că pasiunea pentru tot ceea ce este legat de plăcerea de a conduce a fost esenţială de-a lungul deceniilor şi va fi pentru viitor“, a adăugat acesta.

Premiul Concorso d’Eleganza Design Award (pentru concepte & prototipuri, prin votul publicului) a fost obținut în acest an de un Pagani Huayra Codalunga din 2022.

În interior, suprafeţele din piele lucrate cu precizie de producătorul italian Poltrona Frau creează o ambianţă de lux. Compartimentul din spatele scaunelor oferă spaţiu amplu pentru depozitarea bagajelor pentru călătorii spontane; bagajul în sine a fost realizat tot ca o comandă exclusivă la atelierul de piele Schedoni din Modena.

Spectre, primul Rolls-Royce 100% electric

Rolls-Royce a arătat ce înseamnă luxul 100% electric la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, prezentând primul său model pe baterii din istorie, Rolls-Royce Spectre.

Prezentat în premieră în octombrie 2022, opulentul coupe electric cu patru locuri și două portiere Rolls-Royce Spectre va intra în producție spre sfârșitul lui 2023. Mașina are o lungime de 5,45 metri, cântărește 2.975 de kilograme și este primul coupé în două uși din istorie cu jante de 23 de inch.

Porsche aniversează 75 de ani în 2023 și, printre alte bijuterii, a prezentat la Concorso d’Eleganza celebrul model de curse Porsche 917K care a făcut legea la Le Mans

În locul V12-ului aristocrat al Wraith-ului, Spectre are două motoare electrice care dezvoltă 577 de cai putere și un cuplu de 900 Nm. Autonomia oficială comunicată de constructor este de până la 520 de kilometri (WLTP), iar Spectre poate urni cele trei tone până la 100 km/h în 4,5 secunde. Prețul: de la 400.000 €. 

Rolls-Royce a arătat ce însemnă luxul 100% electric la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, prezentând primul său model pe baterii din istorie, Rolls-Royce Spectre.

Premiile Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Trofeo BMW Group - Best of Show (acordat de juriu): Duesenberg SJ din 1935, William Lyon (SUA).

Coppa d’Oro Villa d’Este - Best of Show (acordat prin votul publicului): Ferrari 250 GT Spyder California din 1961, Keybridge Collection (Hong Kong).

Concorso d’Eleganza Design Award (pentru concepte & prototipuri, prin votul publicului): Pagani Huayra Codalunga din 2022.

Câştigătorii pe clase

CLASA A - The Fast and the Formal: Pre-war high speed Luxury (Rapid şi formal: Luxul de mare viteză antebelic): Chrysler Custom Imperial CL din 1933.

CLASA B - Grande Vitesse: Pre-war Weekend Racers (Grande vitesse: Mașini de curse de weekend antebelice): Delahaye 145 Coupé Chapron din 1938.

CLASA C - Incredible India: The dazzling Motoring Indulgences of the mighty Maharajas (India incredibilă: Răsfăţul motorizat strălucitor al puternicilor maharajahi): Duesenberg SJ din 1935.

CLASA D - Porsche at 75: Delving into the Stuttgart Legend’s iconic and eccentric Back Catalogue (Porsche la 75 de ani: Incursiune în catalogul emblematic şi excentric al legendei din Stuttgart): Porsche 901 Prototyp „Quickblau“ din 1963.

CLASA E - Granturismo: Experimenting with the post-war European GT (Granturismo: Experimente cu modele GT europene din era postbelică): Ferrari 330 GTC Speciale din 1967.

CLASA F - That „made in Italy“ Look: Styles which conquered new Worlds (Imaginea „Made in Italy“: Stiluri care au cucerit Lumea Nouă): Maserati A6G/54 din 1956.

CLASA G - A Century of the 24 Hours of Le Mans: Heroes of the most famous Race in the World (Un secol de cursă de 24 de ore de la Le Mans: Eroii celei mai faimoase întreceri din lume): Ferrari 250 GTO din 1962.

CLASA H - Here comes the Sun: „Topless“ done differently (Soarele la putere: Un alt fel de „topless“): Ferrari 250 GT Spyder California din 1961.

Premiile speciale Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023

Trofeo BMW Group Ragazzi (votul publicului tânăr): Ferrari 288 GTO din 1985.

Trofeo dei Presidenti (acordat de președinții Concorso d’Eleganza Villa d’Este, Pebble Beach Concours
d’Elegance și Amelia Island Concours d’Elegance): Ford GT40 din 1968.

Trofeo BMW Group Classic (cea mai fidelă restaurare, acordat de juriu): Rolls-Royce Silver Wraith Drophead Coupé din 1949.

Trofeo Rolls-Royce (pentru cel mai elegant Rolls-Royce, acordat de juriu): Rolls-Royce Sports Phantom Prototype din 1928.

Trofeo Vranken-Pommery (cel mai emblematic automobil, acordat de juriu): Porsche 901 Prototyp „Quickblau“ din 1963.

Trofeo ASI (cel mai bine conservat automobil postbelic): Aston Martin DB2 Coupé din 1950.

Trofeo Auto & Design (cel mai interesant design, acordat de juriu): Ford GT40 din 1968.

Trofeo il Canto del Motore (cea mai bună acustică a motorului, acordat de juriu): Porsche 917 K din 1970.

Trofeo Automobile Club Como (pentru automobilul condus de la cea mai mare distanţă pentru a fi prezentat la concurs): Alvis Speed 25 SC din 1937.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te