Industria auto este în criză, mai ales din cauza costurilor electrificării. Producția Stellantis în Italia (Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Abarth), de exemplu, a scăzut în 2024 până la cel mai mic nivel din ultimii 68 de ani.
Criza din industria auto, provocată mai ales de electrificarea rapidă, atinge cote din ce în ce mai alarmante. Zeci de mii de angajați sunt în pericol. Al 2-lea mare producător european se clatină puternic, de exemplu, și guvernul italian vrea să intervină.
„Revoluția“ electrică a fost și este cumpărată la un preț mare. De la industrie cu investiții enorme, de la state cu subvenții și de la clienți cu prețuri mari.
Până nu cu mulți ani în urmă, în general, automobilul nu era privit doar ca un mijloc de transport între punctele „A“ și „B“ și nu era apreciat doar după numărul și dimensiunile display-urilor de la bord sau funcțiile de condus autonom.
Nici mărcile de legendă nu scapă de electrificare. Primul SUV electric Maserati se numește Grecale Folgore și se laudă cu 557 de cai putere, o autonomie de până la 501 km, o accelerație 0-100 km/h în 4,1 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. Prețul pornește de la 122.000 €.